Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGranone, Franscesca
dc.contributor.authorBrynjarsdottir, Sara.
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:27Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721427
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118245
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstract
dc.description.abstractTema for bacheloroppgaven er matematikk i barnehagen. Gjennom min problemstilling: «Hvordan jobber de ansatte med matematikk i barnehagen?» Her ønsket jeg å se nærmere på voksenrollen og hvordan de ansatte velger å arbeide med matematikk i hverdagen i barnehagen. Jeg ønsker å belyse Vygotskijs syn på lek samtidig som jeg belyser Bruner sin teori og begrepet «støttende stillas». Hva trenger barnehagelærer å ha i bunn for å jobbe med matematikk i barnehagen og hvordan en kan tilrettelegge for at alle barna kan få en forståelse for matematikk? Om det er forskjell mellom jenter og gutter i barnehagen, ønsker jeg å se nærmere på i min oppgave. Begge respondentene trakk frem voksenrollen og betydningen av den. Mine funn i denne oppgaven er basert på datainnhenting fra kvalitativt intervju. Bakgrunnen for denne oppgaven var å se nærmere på hva barnehagelærers mening om matematikk er samtidig som jeg ønsket å finne ut av ulike måter de jobber med matematikk på i barnehagen.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleMatematikk i hverdagen i barnehagen.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel