Matematikk i hverdagen i barnehagen.
dc.contributor.advisor | Granone, Franscesca | |
dc.contributor.author | Brynjarsdottir, Sara. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-17T16:51:27Z | |
dc.date.available | 2024-02-17T16:51:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:181864222:190721427 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118245 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | ||
dc.description.abstract | Tema for bacheloroppgaven er matematikk i barnehagen. Gjennom min problemstilling: «Hvordan jobber de ansatte med matematikk i barnehagen?» Her ønsket jeg å se nærmere på voksenrollen og hvordan de ansatte velger å arbeide med matematikk i hverdagen i barnehagen. Jeg ønsker å belyse Vygotskijs syn på lek samtidig som jeg belyser Bruner sin teori og begrepet «støttende stillas». Hva trenger barnehagelærer å ha i bunn for å jobbe med matematikk i barnehagen og hvordan en kan tilrettelegge for at alle barna kan få en forståelse for matematikk? Om det er forskjell mellom jenter og gutter i barnehagen, ønsker jeg å se nærmere på i min oppgave. Begge respondentene trakk frem voksenrollen og betydningen av den. Mine funn i denne oppgaven er basert på datainnhenting fra kvalitativt intervju. Bakgrunnen for denne oppgaven var å se nærmere på hva barnehagelærers mening om matematikk er samtidig som jeg ønsket å finne ut av ulike måter de jobber med matematikk på i barnehagen. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Matematikk i hverdagen i barnehagen. | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap