Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMay-Britt Syltern Nerland
dc.contributor.authorAnsel Noor Mohammed
dc.contributor.author
dc.contributor.authorMaria Scharpf
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:38Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806201
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118256
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg flerspråklighet og kulturelt mangfold i barnehagen. Problemstilling vi har valgt lyder følger: «Hvordan kan barnehagelærere fremme språkutvikling hos flerspråklige barn med minoritetsbakgrunn, samtidig som de inkluderer deres kulturelle bakgrunn». Videre har vi formulert og anvendt tre forskningsspørsmål som hjelper oss å svare på problemstilling. For innsamling av data har vi valgt å benytte kvalitative intervju som forskningsmetode, der vi valgte intervjuet fire pedagogiske ledere i tre ulike barnehager. Vår Oppgave er bygget opp på basert på de empiriske funnene som ble innhentet under intervjuene. Vi analysert råmaterialet fra intervjuene og trukket ut data som vi anser avgjørende i forhold til vår problemstilling og deretter drøftet ved å koble funnene til relevant teori. I hovedtrekk gikk funnene våre ut hvordan barnehagene læreren arbeid med språkutvikling og hvordan de inkludere og synligjør barnas kulturelle bakgrunn i pedagogiske arbeid. Videre forsøkte vi også å finne ut betydningen av foreldresamarbeid, kompetanse og kunnskap har for i denne sammenheng
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleFlerspråklighet og kulturelt mangfold
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel