Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBeate Gilje Tumyr
dc.contributor.authorGalyna Tjentland
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:47Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806171
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118266
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI mitt forskningsprosjekt har jeg valgt å fordype meg i tema om musikk og inkludering. Inkludering har vært et rådende utdanningspolitisk prinsipp som er nedfelt i nasjonale styringsdokumenter som barnehageloven og rammeplanen for barnehage. Det kan synes som en allmenn oppfatning at musikk og musikkaktiviteter er lystbetonte og har positiv påvirkning på en barnegruppe og forskning viser også til dette Denne egenskapen som musikk har i å skape gode relasjoner kan gjøre musikk til et viktig verktøy som kan bidra i å skape et inkluderende fellesskap på avdelingen. Formålet med denne oppgaven har vært å besvare problemstillingen: På hvilken måter bruker barnehagelærer musikk for å skape et inkluderende fellesskap på avdelingen? Først har jeg presentert teorier og faglige perspektiver som er relevante for min oppgave. Jeg har brukt kvalitativ observasjon som metode for å samle data. Videre i analysen har jeg systematisert data fra observasjonene og delt de i tre kategorier: musikk og fellesskap, musikk og kommunikasjon og musikk og trygghet. I drøftingsdelen har jeg drøftet mine funn i lys av presenterte teorier. Avslutningsvis har jeg oppsummert og belyst de viktigste momentene fra forskningsprosjektet mitt.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisheruis
dc.titleMusikk og inkludering. På hvilke måter bruker barnehagelærer musikk for å skape inkluderende fellesskap på avdelingen?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel