Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchjelderup, Jon Øgaard
dc.contributor.authorBagheri Rezazadeh, Amalya
dc.contributor.authorPalmer, Cristina Bravo
dc.date.accessioned2024-02-17T16:52:01Z
dc.date.available2024-02-17T16:52:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190693769:190810283
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118281
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i følgende problemstillingen: Hvordan ansatte legger til rette for inkludering i leksituasjoner, mellom barn i 3-5 årsalderen. Vi har benyttet oss av feltarbeid som metode i form av deltakende observasjon og feltsamtaler. Vårt arbeid er basert på en rekke observasjoner og feltinteraksjoner med personalet. Gjennom samtaler med ansatte har vi samlet beskrivelser og refleksjoner rundt deres tanker og holdninger knyttet til betydningen av inkludering i lekesituasjoner. Sentrale begreper i vårt prosjekt omfatter inkludering, lek, samt personalets rolle og holdninger i relasjonsbygging. I våre funn diskuterer vi også begrepet læring Vi har gjennomført observasjoner av tilrettelagte leksituasjoner, og fire ansatte fra våre respektive barnehager har deltatt i forskningsarbeidet. Som to samarbeidende studenter har vi gjennomført feltarbeid i to ulike barnehager, begge med storbarnsavdelinger for alderen 3-5 år. Den ene avdelingen besto av 15 barn og 3 voksne, mens den andre hadde 20 barn og 3 voksne. I løpet av feltsamtalene la forskningsdeltakerne vekt på betydningen av lek, fellesskap og samspill som en naturlig del av relasjonsbygging. Observasjonene avslørte også noen uheldige samspillsituasjoner, preget av marginalisering. På grunn av begrenset fokus og ordgrensen i oppgaven, har vi imidlertid valgt å ikke inkludere disse situasjonene i vår oppgave.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarns inkludering i lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel