dc.contributor.advisor | Ree, Marianne | |
dc.contributor.author | Eikeland, Charlotte Skipevåg | |
dc.contributor.author | | |
dc.contributor.author | Kristensen, Atle Andersen | |
dc.contributor.author | | |
dc.contributor.author | Fredriksen, Marius Haugseth | |
dc.date.accessioned | 2024-02-17T16:52:02Z | |
dc.date.available | 2024-02-17T16:52:02Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:181864222:190721286 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118282 | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven fokuserer på temaet mangfold og inkludering, med problemstillingen: «Hva beskriver pedagogisk ledere som sentralt for å inkludere flerkulturelle i samlingen». Vi har benyttet oss av empirisk kvalitativt intervju som er semistrukturert med et hermeneutisk perspektiv, for å få innsyn i erfaringer og tanker pedagogiske ledere har rundt temaet. Vi intervjuet 7 forskjellige pedagogiske ledere i tre forskjellige barnehager, hvor alle informantene gav oss utfyllende svar og la vekt på tverrkulturell kompetanse, språkforståelse og foreldresamarbeid.
Etter å ha skrevet denne bacheloroppgaven har vi blitt mer bevisste på hvilke utfordringer barnehagelærere står overfor når de skal inkludere flerkulturelle barn i samlingen. Vår oppgave har hjulpet oss å se betydningen av både verbal og non-verbalt språk for å inkludere barn i samlingen. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Inkludering av flerkulturelle barn i samlingsstund | |
dc.type | Bachelor thesis | |