Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRee, Marianne
dc.contributor.authorEikeland, Charlotte Skipevåg
dc.contributor.author
dc.contributor.authorKristensen, Atle Andersen
dc.contributor.author
dc.contributor.authorFredriksen, Marius Haugseth
dc.date.accessioned2024-02-17T16:52:02Z
dc.date.available2024-02-17T16:52:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721286
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118282
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven fokuserer på temaet mangfold og inkludering, med problemstillingen: «Hva beskriver pedagogisk ledere som sentralt for å inkludere flerkulturelle i samlingen». Vi har benyttet oss av empirisk kvalitativt intervju som er semistrukturert med et hermeneutisk perspektiv, for å få innsyn i erfaringer og tanker pedagogiske ledere har rundt temaet. Vi intervjuet 7 forskjellige pedagogiske ledere i tre forskjellige barnehager, hvor alle informantene gav oss utfyllende svar og la vekt på tverrkulturell kompetanse, språkforståelse og foreldresamarbeid. Etter å ha skrevet denne bacheloroppgaven har vi blitt mer bevisste på hvilke utfordringer barnehagelærere står overfor når de skal inkludere flerkulturelle barn i samlingen. Vår oppgave har hjulpet oss å se betydningen av både verbal og non-verbalt språk for å inkludere barn i samlingen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleInkludering av flerkulturelle barn i samlingsstund
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel