Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBarstad, Elisabeth
dc.contributor.authorSjursen, Karina Fagerland
dc.date.accessioned2024-02-17T16:52:04Z
dc.date.available2024-02-17T16:52:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721400
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118286
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne oppgaven undersøker jeg hvordan pedagogiske ledere jobber for å skape et bærekraftig lydmiljø i barnehagen. Gjennom kvalitative forskningsintervju og observasjoner ser jeg på hvordan de pedagogiske lederne jobber for å redusere støy på avdelingen. Jeg diskuterer hva jeg legger i begrepene støy og bærekraftig utvikling, og om det er mulig å bruke musikken for å danne et bærekraftig lydmiljø. I oppgaven diskuterer jeg støyens påvirkning på de ansatte, og om det kan være et skadelig lydmiljø i barnehagen, sett fra ulike perspektiver. Jeg har to informanter som har kommet med sine perspektiver på arbeid med støy i barnehagen. Da dette i utgangspunktet er få informanter, har jeg også valgt å undersøke hva andre barnehageansatte har sagt om temaet tidligere. Det jeg har funnet ut er at det i utgangspunktet ikke er et skadelig lydmiljø i barnehagen, men at det kan bli drenerende for de ansatte over tid, om det ikke jobbes aktivt med å oppnå et bærekraftig lydmiljø.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBærekraftig støy? – En undersøkelse av pedagogers arbeid for et godt lydmiljø i barnehagen.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel