Pedagogiske lederes arbeid med artskunnskap knyttet opp mot bærekraftig utvikling i barnhagen.
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3118762Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Sammendrag
Sammendrag: Denne bacheloroppgaven retter et blikk mot pedagogiske lederes arbeider med artskunnskap i barnehagen. Problemstillingen jeg har valgt for oppgaven er: Hvordan arbeider pedagogiske ledere med artskunnskap i barnehagen og hvordan knyttes dette opp mot bærekraftig utvikling?For å svare på min problemstilling anvende jeg en kvalitativ forskningsmetode med intervju av fire pedagogiske ledere. Oppgaven er bygget opp og rundt de empiriske funnene jeg fikk i løpet av intervjuene. Etter å ha skrevet oppgaven sitter jeg igjen med takknemlighet ovenfor velvilligheten hos informantene som tok seg tid i sin travle hverdag til å stille til intervju. Det har vært interessant å få et innblikk i hvordan artskunnskap innlemmes i det pedagogiske arbeidet og hvordan de knyttet arbeidet opp mot bærekraftig utvikling. Det kom fram mye nyttig kunnskap som jeg tar med meg videre i mitt framtidige yrke som barnehagelærer i barnehagen.