Pedagogiske lederes arbeid med artskunnskap knyttet opp mot bærekraftig utvikling i barnhagen.
dc.contributor.advisor | Barbara Maria Sageidet | |
dc.contributor.author | Kristine ekeberg | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T16:51:20Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T16:51:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:122871704:134226535 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118762 | |
dc.description.abstract | Sammendrag: Denne bacheloroppgaven retter et blikk mot pedagogiske lederes arbeider med artskunnskap i barnehagen. Problemstillingen jeg har valgt for oppgaven er: Hvordan arbeider pedagogiske ledere med artskunnskap i barnehagen og hvordan knyttes dette opp mot bærekraftig utvikling? For å svare på min problemstilling anvende jeg en kvalitativ forskningsmetode med intervju av fire pedagogiske ledere. Oppgaven er bygget opp og rundt de empiriske funnene jeg fikk i løpet av intervjuene. Etter å ha skrevet oppgaven sitter jeg igjen med takknemlighet ovenfor velvilligheten hos informantene som tok seg tid i sin travle hverdag til å stille til intervju. Det har vært interessant å få et innblikk i hvordan artskunnskap innlemmes i det pedagogiske arbeidet og hvordan de knyttet arbeidet opp mot bærekraftig utvikling. Det kom fram mye nyttig kunnskap som jeg tar med meg videre i mitt framtidige yrke som barnehagelærer i barnehagen. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Pedagogiske lederes arbeid med artskunnskap knyttet opp mot bærekraftig utvikling i barnhagen. | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap