Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchjelderup, Jon Øgaard
dc.contributor.authorPalmer, Jane Alegro
dc.contributor.authorBerge, Karoline
dc.contributor.authorHauksdottir, Thelma Rut
dc.date.accessioned2024-02-21T16:51:13Z
dc.date.available2024-02-21T16:51:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190693769:190810286
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119115
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er basert på problemstillingen: “Hvordan legger personalet til rette for barns medvirkning under samlingsstund med barn mellom 3-5 år?”. Vi har brukt kvalitativ metode i form av feltsamtaler for å undersøke praksis og for å høre tankene til personalet. Gjennom feltsamtaler og observasjoner med tre ulike informanter har vi samlet inn datamateriale som vi har analysert. Dette sammen med teori har vært grunnlaget vårt for drøfting. Sentrale begrep som kommer frem er barns medvirkning i samlingsstund, voksnes barnesyn og holdninger, væremåte og makt. Det kommer tydelig frem at det er voksenrollen i seg selv som er avgjørende for barns deltakelse i samlingsstunden, enten gir de rom for, eller begrenser barns deltakelse i en samlingsstund. Til slutt har vi kommet med to ulike tiltak som kan være interessante for barnehagene å se videre på. Det første tiltaket går ut på refleksjon og bevisstgjøring i personalgruppa. Det andre tiltaket handler om organisering i form av å ha mindre barn i samlingsstunden. Tiltakene er forslag basert på våre funn, analyse og drøfting.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan legger personalet til rette for barns medvirkning under samlingsstund med barn mellom 3-5 år?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel