Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKatarzyna Anna Tunkiel
dc.contributor.authorJasmin Köhler
dc.date.accessioned2024-02-21T16:51:20Z
dc.date.available2024-02-21T16:51:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806195
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119118
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven baseres på problemstillingen: Hvordan legger pedagoger på småbarnsavdeling til rette for et godt språkmiljø, under måltidsituasjonen? Jeg har benyttet meg av kvalitativt intervju for å samle inn data. I den forbindelsen har jeg intervjuet 3 pedagoger og fått innsikt i deres tanker, arbeidsmåter og praksiser rundt dette temaet. Dette ga grunnlaget for analysen. Resultatene jeg kom fram til gjennom analysen blei videre drøftet opp mot relevant faglitteratur. Oppgaven viser at et godt språkmiljø under måltidet er sammensatt av mange faktorer. Dermed bør pedagogen ta hensyn til flere faktorer. Tydelig fram kom betydningen av voksenrollen, viktigheten av gode samtaler under måltidet og organisering av de fysiske rammene. Gjennom denne bacheloroppgaven har jeg fått ny innsikt og kunnskap. Jeg har blitt mer bevisste på viktigheten av et godt språkmiljø under måltidet og hvordan det kan tilrettelegges. Denne kunnskapen kommer jeg til å ta med meg videre i min yrkesutøvelse.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan legger pedagoger på småbarnsavdeling til rette for et godt språkmiljø, under måltidsituasjonen?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel