Pedagogiske lederes arbeid med artskunnskaper i barnehagen og bruk av bildekort som pedagogisk verktøy
Abstract
I denne bacheloroppgaven skal jeg undersøke hvordan pedagogiske ledere arbeider med artskunnskaper i barnehagen. Problemstillingen min er: Hvordan arbeider pedagogiske ledere i barnehagen med artskunnskap og hvordan kan bildekort brukes til å fremme interesse og utvikling av artskunnskaper. Denne bacheloroppgaven er en empirisk oppgave hvor jeg har benyttet meg av kvalitative intervjuer av tre pedagogiske ledere som min forskningsmetode. Funnene fra disse intervjuene skal brukes til å besvare problemstillingen i lys av relevant teori. Under arbeidet med bacheloroppgaven har jeg fått innblikk i viktige refleksjoner og erfaringer fra pedagogiske ledere i deres arbeid med artskunnskaper i barnehagen. Jeg har også utviklet et sterkere kompetansefundament til å begrunne og utrykke tanker og refleksjoner i lys av relevant teori. Denne lærerike prosessen kommer jeg til å ta med meg videre i arbeidslivet og vært en viktig del av min danning prosess som en pedagogisk leder