Markedsføringsstrategier: En viktig faktor for regulering av turiststrømmen
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3137371Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (SV-NHS) [561]
Sammendrag
I denne bacheloroppgaven som er skrevet ved NHS undersøker vi hvordan effektive markedsføringsstrategier kan bidra til å regulere turiststrømmen på populære destinasjoner håndtere utfordringene knyttet til overturisme. Med en økende bekymring for de negative konsekvensene av overturisme, er det viktig å undersøke hvordan markedsføring kan bidra til å regulere turiststrømmen og forbedre opplevelsen for både besøkende og lokalsamfunn.
Gjennom en grundig gjennomgang av relevant litteratur og forskning, inkludert begreper som overturisme, markedsføringsstrategier og differensiering, legges det et solid teoretisk grunnlag for analysen. Metodemessig vil studien benytte både kvalitative og kvantitative tilnærminger, inkludert en spørreundersøkelse og tidligere relevant forskning.Resultatet av undersøkelsen og analysen vil bidra til å belyse hvordan markedsføringsstrategier kan påvirke turiststrømmen og bidra til å håndtere utfordringene som overturisme byr på.