Browsing Studentoppgaver (SV-IMS) by Subject "strategi"
Now showing items 1-6 of 6
-
Innovasjon, teknologi og suksesskriterier
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;, Master thesis, 2015)I denne masteravhandlingen har det blitt tatt utgangspunkt i to store teknologi programmer som oljeselskapet SOL var med på å starte på 1990 tallet i samarbeid med andre industri-selskaper, og som senere gjerne fikk Norges ... -
Konkurransefortrinn i nedgangskonjunktur
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-05)Hensikten med oppgaven har vært å utforske hvordan aktørers konkurransefortrinn ble påvirket i en nedgangskonjunktur. Aktører som opplever effektene av en fallende oljepris både direkte og indirekte. Hensikten var å forstå ... -
Slow Fashion - Fast Growth: en kvalitativ studie av hvordan garnforhandlere overlever i digital endring
(Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2020;, Master thesis, 2020-06-11)Formålet med dette forskningsprosjektet har vært å undersøke hvordan garnforhandlere forholder seg til digitalisering. Vi har arbeidet ut fra følgende problemstilling: “Hvilke strategier bruker garnforhandlere for å overleve ... -
Strategilegging i nedgangstid- en casestudie for å lokalisere strategiprosesser.
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-06-15)Nedgangstid i petroleumsbransjen har ført til en usikker fremtid for både ansatte og virksomheter. Medienes omtale om den utpregede slankeperioden gjorde at jeg ønsket å utforske nedgangstidens påvirkning på én organisasjon. ... -
Suksessfaktorer ved oppkjøp - En casestudie av oppkjøp i National Oilwell Varco Norway AS
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2012;, Master thesis, 2012)Organisasjoner preges i dag av stadig flere oppkjøp. Likevel viser undersøkelser at de fleste oppkjøp er mislykket i forhold til sine ambisjoner og mål. I denne studien var vi opptatt av å kartlegge hvorvidt bestemte ... -
Who’s taking the digi-risk?
(Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2019;, Master thesis, 2019-06-16)Formål: Formålet med denne studien er å forsøke å bekrefte eller avkrefte påstanden om at ledelsen i norske virksomheter løper etter digitalisering. Med «å løpe etter» mener vi at ledelsen prøver så godt de kan med å henge ...