• Innovasjon, teknologi og suksesskriterier 

      Krogh, Kristine (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;, Master thesis, 2015)
      I denne masteravhandlingen har det blitt tatt utgangspunkt i to store teknologi programmer som oljeselskapet SOL var med på å starte på 1990 tallet i samarbeid med andre industri-selskaper, og som senere gjerne fikk Norges ...
    • Konkurransefortrinn i nedgangskonjunktur 

      Karlsson, Lena; Gjeruldsen, Henrik (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-05)
      Hensikten med oppgaven har vært å utforske hvordan aktørers konkurransefortrinn ble påvirket i en nedgangskonjunktur. Aktører som opplever effektene av en fallende oljepris både direkte og indirekte. Hensikten var å forstå ...
    • Slow Fashion - Fast Growth: en kvalitativ studie av hvordan garnforhandlere overlever i digital endring 

      Madsen, Cecilie Krohn; Puente, Linn Marita Holstad (Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2020;, Master thesis, 2020-06-11)
      Formålet med dette forskningsprosjektet har vært å undersøke hvordan garnforhandlere forholder seg til digitalisering. Vi har arbeidet ut fra følgende problemstilling: “Hvilke strategier bruker garnforhandlere for å overleve ...
    • Strategilegging i nedgangstid- en casestudie for å lokalisere strategiprosesser. 

      Ladsten, Ørjan Nyberg (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-06-15)
      Nedgangstid i petroleumsbransjen har ført til en usikker fremtid for både ansatte og virksomheter. Medienes omtale om den utpregede slankeperioden gjorde at jeg ønsket å utforske nedgangstidens påvirkning på én organisasjon. ...
    • Suksessfaktorer ved oppkjøp - En casestudie av oppkjøp i National Oilwell Varco Norway AS 

      Bjerga, Silje Løland; Thorsen, May Iren (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2012;, Master thesis, 2012)
      Organisasjoner preges i dag av stadig flere oppkjøp. Likevel viser undersøkelser at de fleste oppkjøp er mislykket i forhold til sine ambisjoner og mål. I denne studien var vi opptatt av å kartlegge hvorvidt bestemte ...
    • Who’s taking the digi-risk? 

      Haugen, Ann-Emilie; Bamarni, Rakel Rojin Nordvoll (Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2019;, Master thesis, 2019-06-16)
      Formål: Formålet med denne studien er å forsøke å bekrefte eller avkrefte påstanden om at ledelsen i norske virksomheter løper etter digitalisering. Med «å løpe etter» mener vi at ledelsen prøver så godt de kan med å henge ...