Blar i Faculty of Arts and Education på tittel
Viser treff 2065-2084 av 3152
-
Muntlig stress ved dialogisk undervisning
(Master thesis, 2021)Sammendrag Studiens formål var å skape innsikt i lærere på mellomtrinnet sine erfaringer med dialogisk undervisning og muntlig stress. Hensikten var deretter å utforske hvordan læringsmiljøet er en del av læreres forebyggende ... -
Muntlig vurdering i norsk vg1-2 - hva ligger bak?
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven har som formål å undersøke hva norsklærere ved norske videregående skoler i Rogaland legger til grunn for sine vurderinger og karaktersettinger. Hvilket vurderingsgrunnlag har de, og hvordan opparbeider ... -
Muntlige tilbakemeldigners betydning for elever læring: En studie av tilbakemeldinger gitt til deltakere i matematikkundervisning, som omhandler arbeid med problemløsningsoppgaver.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016)Denne studien omhandler muntlige tilbakemeldinger som gis i klasserommet som fenomen i matematikkundervisning knyttet til problemløsningsoppgaver. For å undersøke dette fenomenet har jeg gjennomført en kvaliativ case-studie, ... -
Muntlige tilbakemeldigners betydning for elever læring: En studie av tilbakemeldinger gitt til deltakere i matematikkundervisning, som omhandler arbeid med problemløsningsoppgaver.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)Denne studien omhandler muntlige tilbakemeldinger som gis i klasserommet som fenomen i matematikkundervisning knyttet til problemløsningsoppgaver. For å undersøke dette fenomenet er det gjennomført en kvaliativ case-studie, ... -
Muscle dysmorphia and associated psychological features of males in the Middle East: A systematic review
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Muscle dysmorphia (MD) is a mental health disorder characterized by a preoccupation with muscularity and is linked to excessive exercise and dieting, and using anabolic steroids. There is a global interest in the study of ... -
Musikalsk småbarnsmagi: Hvordan kan pedagogiske leder bruke musikk til å skape et inkluderende miljø på småbarnsavdelingen for barn i alderen 0 til 3 år.
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven undersøke hvordan pedagogiske ledere arbeider med musikk blant barn i aldre fra 0 til 3 år, og hvordan musikk kan brukes som et verktøy for å fremme inkludering. For å få svar på min problemstilling ... -
Musikk for et inkluderende fellesskap i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven vil baseres på problemstillingen; «Hvordan bidrar musikk til et inkluderende fellesskap i barnehagen?». For å undersøke nærmere har jeg valgt å ta i bruk den kvalitative forskningsmetoden, intervju. ... -
Musikk i barnehage. Hvordan bruker barnehagepersonalet musikken i spontane situasjoner?
(Bachelor thesis, 2022) -
Musikk i barns tidlige utvikling
(Bachelor thesis, 2023)I mitt forskningsprosjekt har jeg tatt for meg problemstilling med følgende lyd: «Hvorfor er det viktig med musikk i barns tidlige relasjoner og samspill, og hvordan kan det arbeides med å tilføre musikk i de yngste barns ... -
Musikk og inkludering
(Bachelor thesis, 2024)Formålet med denne bacheloroppgaven var å undersøke hvilken forståelse barnehagelærere har av inkluderingsbegrepet, og hvilke erfaringer og kunnskap barnehagelærere sitter inne med i forhold til inkludering av barn med ... -
Musikk og inkludering. På hvilke måter bruker barnehagelærer musikk for å skape inkluderende fellesskap på avdelingen?
(Bachelor thesis, 2024)I mitt forskningsprosjekt har jeg valgt å fordype meg i tema om musikk og inkludering. Inkludering har vært et rådende utdanningspolitisk prinsipp som er nedfelt i nasjonale styringsdokumenter som barnehageloven og rammeplanen ... -
Musikk på småbarnsavdeling
(Bachelor thesis, 2024)I forskningsprosjektet mitt har jeg tatt for meg problemstillingen: «Hvordan anvender barnehagelæreren musikken i samspillet med toddlere?» Det å bruke sang og musikk sammen med barna i barnehagen er viktig på mange måter. ... -
Musikk som verktøy for inkludering og medvirkning
(Bachelor thesis, 2022) -
Musikkens inkluderende kraft
(Bachelor thesis, 2024)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan musikk kan være bidragsytende for å skape deltakelse og inkludering av flerspråklige barn i en barnehagekontekst. Vi valgte dette temaet grunnet våre egne opplevelser i oppvekst, ... -
Musikkens innflytelse på språket
(Bachelor thesis, 2024)I forskingsprosjektet eg har eg tatt føre meg problemstillinga: «Korleis kan bruk av musikk påverka språk/språkutviklinga til barna i barnehagen» Det og sjå på korleis andre barnehagar jobbar og tenkar om musikk som eit ... -
Muskeldysmorfi og spiseforstyrrelser hos norske crossfitutøvere
(Master thesis, 2022)Bakgrunn: Det er få studier som har undersøkt muskeldysmorfi og spiseforstyrrelser blant crossfitutøvere, til tross for et økende antall medlemmer og crossfitsentre verden rundt. Sammenligning av symptomer i denne gruppen ... -
Muskelstyrke og Muskelstørrelse Tilpasninger Hos Ishockeyutøvere i Sesong: En Sammenligning Mellom Moderat og Høy Hastighetstapterskler
(Master thesis, 2023)Sammendrag Bakgrunn: Teknologisk fremgang har popularisert objektive reguleringsmetoder, som hastighetsstyrt styrketrening (HST) for å regulere sentrale treningsvariabler som intensitet og volum. Til tross, har ikke HST ... -
"My Beard Is My Own": Herman Melville’s Beard Poetics In His Narratives Of Maritime Masculinity.
(Journal article, 2023)This article celebrates the vital role of the beard in Herman Melville’s narratives of maritime masculinity. While the limited commentary on the beard has thus far focused on the hair on Melville’s face, this article shifts ... -
My father, myself, and my muscles: Associations between muscle dysmorphia, narcissism and relationship with father among exercising males
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Research has yet to examine the associations between muscle dysmorphia (MD), narcissism and relationship with father in a male population. This study aimed to address this. We hypothesized that a negatively experienced ... -
Myndiggjøring gjennom kritisk minnebevissthet: Minnestudier i didaktisk perspektiv
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article is a discussion of memory from a didactic perspective. The starting point is to frame memory theory which studies memory processes as phenomena in perpetual negotiation between understandings of the past, ...