Browsing Student papers (HF-IKS) by Title
Now showing items 221-240 of 770
-
En undersøkelse av stereotypier av mødre i Fleabag (2016) av Phoebe Waller-Bridge
(Bachelor thesis, 2023)The basis of this thesis is a close reading of the 2016 TV-series Fleabag written by Phoebe Waller-Bridge, exploring and investigating the maternal stereotypes that are presented. Waller-Bridge reuses the fairytale narrative ... -
En vei ut av undertrykkelse i Norges patriarkalske samfunn
(Bachelor thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven er å få et innblikk i hvordan kvinner har kjempet seg ut av undertrykkelse i Norges patriarkalske samfunn, med fokus på datidens kvinners tilgang til arbeidsmarkedet i tiden mellom 1900 og 1970. ... -
«Endrede minner om 22.juli i AUF. En kritisk diskursanalyse av minnet om terrorangrepet 22.juli 2011 i AUF»
(Master thesis, 2022)Etter terrorangrepet 22.juli 2011, sto nordmenn igjen med sjokk, vantro og sorg i møte med det som hadde skjedd. Denne regntunge fredagen for drøyt elleve år siden mistet 77 mennesker livet. 69 på Utøya, og 8 i ... -
English Learning Enjoyment Among Students in Two Upper Secondary Schools in Stavanger
(Master thesis, 2023)The purpose of this mixed methods study was to investigate the level of English learning enjoyment among upper secondary school students in the city of Stavanger in Norway. Additionally, the study aimed to identify the ... -
English-Speaking Vikings: Scandinavian Accents
(Bachelor thesis, 2021) -
Enter Middle-earth: A Comparison of The Lord of the Rings Online with The Lord of the Rings
(Master thesis, 2022)The purpose of this study has been to explore how the story in The Lord of the Rings is experienced in the game, The Lord of the Rings Online, compared to the book. The focus has been on the concepts of narrative, interaction, ... -
Er den bosnjakiske identiteten i ferd med å forsvinne i Sandnes og Lyngdal?
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2016;, Master thesis, 2016-05-13)Temaet for denne masteroppgaven er identitet og diaspora. Det handler spesifikt om den etniske identiteten til folk som har et diasporaopphold. Som studieobjekt har jeg valgt den norsk-bosnjakiske befolkningen i ... -
Escape rooms in the EFL classroom: An action research study
(Master thesis, 2023)This thesis investigates the implementation of gamified tasks through an educational escape room on student engagement in a 6th grade EFL Norwegian class, containing 27 students. Action research was utilized as the research ... -
«Et lite land med et stort hjerte?»: En realpolitisk analyse av den norske bilaterale bistanden 1975-2000
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven undersøker hvordan den norske bilaterale bistanden har endret seg i perioden 1975-2000, med en vinkling på endringene etter Sovjetunionens fall. For å svare på hvordan endringer har skjedd, har det vært ... -
Et praktisk kall for metahistorie
(Bachelor thesis, 2022)En undersøkelse av teorien, og kritkken av teorien, i Metahistory av Hayden White. Avhandlingen undersøker det praktiske aspektet i anvendelsen av teorien. -
Et samfunn av sild: Et sosioøkologisk perspektiv på Karmsundet etter sildekollapsen i 1870
(Master thesis, 2021)En vurdering av det sosioøkologiske systemet bygget mellom Karmsundet og den norske vårsilden under perioden 1808-1870, og hvor motstandsdyktig det var i møte med kollapsen av vårsildbestanden. -
«Et spill som er mer enn underholdning» En studie av «My Child Lebensborns» nærhet til teoretiske tilnærminger til historisk empati.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2019-05)Ved den kommende læreplanen vil historisk empati være et av kjerneelementene i historiefaget. Historisk empati er et omdiskutert begrep, og fremdeles er det stor uenighet om hva begrepet innebærer. Denne masteravhandlingen ... -
Etableringen av 22. juli-senteret: En undersøkelse av diskursen i media
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05-18)Dette er en oppgave som tar sikte på å undersøke hvordan 22. juli senteret har blitt begrunnet og tatt imot. Oppgavens problemstilling er: Hvordan har etableringen av 22. juli-senteret blitt begrunnet og tatt i mot? - En ... -
Exploring Feminist Fears and Anxieties: A Study of the Ways in Which the Dystopian Novels The Power by Naomi Alderman and The Book of the Unnamed Midwife by Meg Ellison Challenge Contemporary Discourses on Gender
(Master thesis, 2023)This thesis aims to investigate how feminist writers are using the dystopian genre to express and explore feminist anxieties and fears in the contemporary society, and how these fears are used to challenge dominant discourses ... -
Exploring lower secondary school L2 English teacher and learner beliefs about Extramural English and motivation
(Master thesis, 2023)This thesis aimed to explore lower secondary school L2 English teacher and learner beliefs around extramural English (EE) and motivation. Through interviews with three 10th grade English teachers from different schools, ... -
Exploring the Use of Non-target Languages in English Language Classrooms in Norway
(Master thesis, 2021)This thesis enquires into what teachers do in accordance with using non-target languages in an English classroom in Norwegian upper secondary schools. A further aspiration is to learn how teachers understand the New Knowledge ... -
Extensive reading guided by a librarian: L2 English development in primary school
(Master thesis, 2023)The aim of this study is to investigate the effects of extensive reading in English as a second language under the guidance of a trained librarian has on the language development of a class of sixth graders, with Norwegian ... -
Facing the Gaze: The Cinematic Romanticisation of the Serial Killer in Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-08-31)A dominant trend in theories on serial killer cinema has been the notion of the serial killer celebrity. However, it may be argued that cinema in fact goes further than merely creating celebrity killers. More disturbingly ... -
Factors that Predict Vocabulary and Self-assessment in English as a Foreign Language
(Master thesis, 2018-05)The current study (N=196) researches how students learn English as a foreign language (EFL). It aims to find out which factors influence English learning, and which are more influential than others. The factors included ...