• Development of motor-life-skills: variations in children at risk for motor difficulties from the toddler age to preschool age 

      Moser, Thomas; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Tønnessen, Finn Egil (Journal article; Peer reviewed, 2017-03)
      This article explores variations in development of everyday motor-life-skills in 661 children (329 girls and 332 boys) in Norwegian kindergartens of ages 2:9 (T1) and 4:9 (T2) years:months. The particular focus is on ...
    • Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen? 

      Sæbø, Aud Berggraf (Journal article; Peer reviewed, 2007)
      Dagens allmennlærerstudenter får et lite innføringskurs i drama og de blir oppfordret til å prøve dette ut i praksis. Det er store forskjellig på i hvilke fag og på hvilke trinn studentene mener drama som undervisnings- ...
    • Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning 

      Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar (Journal article; Peer reviewed, 2008-06)
      Målet med enhver ny læreplan eller skolereform er å forbedre en nåværende praksis. Med innføringen av Kunnskapsløftet skal lærerne få et kompetanseløft. Begrunnelsen er at elevene da vil få bedre matematikkundervisning, ...
    • Lesson study in teacher education: Learning from a challenging case 

      Bjuland, Raymond; Mosvold, Reidar (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Whereas most studies of lesson study in teacher education seem to report on success stories, this article investigates a negative case. From an implementation of lesson study in Norwegian teacher education, we analyse data ...
    • Det levende lærerarbeidet 

      Hanssen, Brit; Østrem, Sissel (Journal article; Peer reviewed, 2007)
      Hva handler lærerarbeidet om, og hvordan kan vi forstå lærere sin utvikling gjennom det første året i yrket? Artikkelen forsøker å belyse noen aspekt ved lærerarbeidet og nyutdannede lærere sine opplevelser av det.
    • Lærerstudenters utvikling av matematikklæreridentitet 

      Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      I løpet av fire års utdanning skal grunnskolelærerstudenter utvikle seg til å bli lærere. Dette handler ikke bare om å tilegne seg kunnskap; det handler om å utvikle yrkesidentitet. Lærerstudenters identitetsutvikling blir ...
    • Mathematical Knowledge for Teaching: How do Primary Pre-service Teachers in Malawi Understand it? 

      Jacinto, Everton Lacerda; Jakobsen, Arne (Peer reviewed; Journal article, 2020-03)
      While a consensus within the field exists that pre-service teachers need adequate knowledge and skills to become effective teachers in mathematics, less is known about how they understand the mathematical knowledge needed ...
    • Scientific concepts as meaning-making resources for young EFL learners in the learning of pragmatics 

      Myrset, Anders (Peer reviewed; Journal article, 2021-08)
      This article reports on a study investigating the role of scientific concepts in the metapragmatic awareness of Norwegian primary EFL learners’ following a four-week instructional intervention on requesting informed by ...
    • Veiledning på egne eller andres vilkår? 

      Østrem, Sissel (Peer reviewed; Journal article, 2011)
    • Vilkår for muntlig deltakelse på mellomtrinnet 

      Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav (Peer reviewed; Journal article, 2021-12)
      I denne artikkelen søker vi å gi svar på følgende spørsmål: Hvilke muntlige dialogiske rom finnes i klasseromshverdagen på mellomtrinnet? Det gjøres ved å studere mulighetene elevene får til å bruke stemmen sin og språket ...
    • Who needs sensory education? 

      Biswas, Tanu (Peer reviewed; Journal article, 2021-03)
      Customarily, reflections on the need to educate sensory and bodily enactments with the world, take for granted that it is the child who must be educated. However, the educational passage of becoming 'rational' and 'grown ...