Browsing Studentoppgaver (HF-IGIS) by Subject "VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283"
Now showing items 81-87 of 87
-
Selvregulering i fotball. En analyse av unge talentfulle spillere sin egen opplevelse av selvregulering og trenerens tilrettelegging for utvikling av denne
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-10)Hovedtemaet i denne oppgaven er selvregulering. Hensikten bak denne oppgaven er å kunne si noe om å trene med kvalitet i fotball og hvordan fire unge talentfulle spillere opplever sin egen selvregulering i forhold til ... -
The effects of self-induced multi-bar massage rolling on physical performance in collegiate level athletes
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)Purpose: The purpose of this study was to examine the effects of 5-, 10-, and 15-minute massage with a mechanical self-induced multi-bar massage roller on balance, anaerobic power, and anaerobic and aerobic capacity. ... -
Trener og utøver relasjonen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-11)Hovedhensikten med denne studien var å beskrive relasjonen mellom trener og utøver i lagidrett og individuell idrett og i hvilken grad ferdighets,- og aldersnivå hadde påvirkning på relasjonen. Videre skulle denne studien ... -
Trivsel i kroppsøving
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-04)Kroppsøvingsfaget har en potensiell helseverdi og kan være en viktig bidragsyter i å forbedre folkehelsen. Kroppsøving kan gi opplevelser som skaper bevegelsesglede og positive holdninger til en fysisk aktiv livsstil. For ... -
Utforsking av faktorer som påvirker elevers valg av matematikkfag
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-05)Elever som startet på utdanningsprogram for studiespesialisering i den videregående skole må i løpet av de første skoledagene velge om de skal ta matematikkfaget 1T eller 1P. Et valg som kan få konsekvenser for deres ... -
Vurdering i kroppsøving- fra et elevperspektiv
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)Denne masteroppgaven er skrevet innenfor seksjonen utdanningsvitenskap profil idrett, ved Universitetet i Stavanger (UIS). Kroppsøvingsfaglig forskningslitteratur viser seg å være mangelfull i Norge. Spesielt gjelder ... -
Vurderingspraksisen i matematikkfaget, i en malawisk skolekontekst.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06)Dette masterprosjektet har undersøkt kjennetegn ved vurderingspraksisen i matematikk, i en malawisk skolekontekst. Studien er gjort innenfor et samarbeidsprosjektet mellom Universitetet i Stavanger og University of Malawi, ...