Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på forfatter "Ohna, Stein Erik"
-
Andrespråkslæring i et inkluderende fellesskap.
Postoienko, Ganna (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2019-06)Tema for denne masteroppgaven er andrespråkslæring i et inkluderende fellesskap. Forskningsspørsmål i denne kvalitative studien er knyttet til det sosiokulturelle perspektivet på læring som vektlegger betydningen av ... -
En kvalitativ studie om barn som viser utfordrende atferd i barnehagen og pedagogisk leders forebyggende arbeid.
Hauge, Marthe- Synnøve (Master thesis, 2021)SAMMENDRAG Masterprosjektet har hatt fokus på hvilke erfaringer informantene hadde om barn som viser utfordrende atferd, på hvilken måte informantene arbeidet for å forebygge utfordrende atferd og hvordan det inkluderende ... -
Fellesskap i barnehagen, helsefremmende arbeid. En undersøkelse av barnehagers søknader om lavterskeltilbud
Pedersen Skåtøy, Heidi (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)Tema for masterprosjektet er fellesskap i barnehagen – helsefremmende arbeid. Perspektiver på fellesskap som vektlegger organisering, trygg tilknytning og personalets forståelse av sine roller og oppgaver, sees i sammenheng ... -
Klasserommets makt - elevenes muligheter
Martinsen, Dorthea Aase (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)Masteravhandlingens overordnede hensikt var å bli bevisst på hvilke faktorer i klasserommet som påvirker elevers muligheter til deltakelse og medvirkning. Klasserommet blir i denne studien forstått svært vidt. Alt fra det ... -
Mulighetsrommet mellom skole og PP-tjenesten En analyse av et samarbeid mellom en skole og PPT
Undheim, Maria A. Buraas (Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å utvikle mer kunnskap rundt samarbeidet mellom skole og PP-tjenesten. Temaet er belyst ut fra hensikten om å fremme inkluderende praksiser, der både muligheter og begrensninger for samarbeidet ... -
Norskopplæring av voksne innvandrere : en studie av læreres arbeid i det nye introduksjonsprogrammet
Finsrud, Astrid (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2005-10)Mastergradsoppgaven er en kvalitativ studie av læreres arbeid i det nye introduksjonsprogrammet for innvandrere. Studien har en sosiokulturell læringsteori som bakteppe der læring er knyttet til deltakelse i sosial praksis. ... -
Tverrfaglig samarbeid mellom barnehagen og PP-tjenesten for inkluderende praksiser.
Thorsen, Anja (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Dette masterprosjektet har satt søkelyset på hvilke erfaringer informantene hadde omkring et tverrfaglig samarbeidsprosjekt mellom en barnehage og PP-tjenesten, og muligheten som ligger i det tverrfaglige samarbeidet for ... -
Tverrfaglig samarbeid mellom PP-tjenesten og barnehagen
Tømta-Vatland, Anne Cathrine S. (Master thesis, 2021)Sammendrag I dette masterprosjektet ønsket jeg å belyse det tverrfaglige samarbeidet mellom barnehagen og PP-tjenesten, og de påvirkende faktorer som kan utfordre evnen til å heve kompetanse i en samhandlingsprosess. I ...