Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "elevmedvirkning"
Viser treff 1-6 av 6
-
"Det verste var å finne argumentene ..." En studie om argumenterende skriving og elevmedvirkning i utarbeidelse av kvalitetskriterier på 7. trinn
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-05-29)Formålet med denne kvalitative kasusstudien har vært å undersøke 7. trinnselevers argumenterende skriving i norskfaget, i en kontekst der de var involvert i utarbeidelsen av kriterier for kvalitet. Problemstillingen jeg ... -
Elevmedvirkning i undomsskolen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)Sammendrag I denne oppgaven har jeg forsøkt å finne ut hvordan elever på ungdomsskolen opplever medvirkning og autonomistøtte på skolen. Bakgrunnen for valget av tema ligger i en bekymring for at testfokuset i skolen har ... -
-Hvis vi bestemmer litt, da er det litt gøyere. En kvalitativ studie av elevenes opplevelse av elevmedvirkning og motivasjon på mellomtrinnet.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-12)Formålet med studien har vært å undersøke hvordan elever på mellomtrinnet opplever elevmedvirkning og motivasjon. Bakgrunnen for valg av tema ligger i at det er flere undersøkelser av elevmedvirkning på eldre alderstrinn, ... -
Hvordan forstår og praktiserer lærerne i den videregående skole elevmedvirkning/medbestemmelse, og hvilken betydning mener de det har for elevenes motivasjon, trivsel og læring?
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2008, Master thesis, 2008)Som en del av studiet Master i Spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger, har jeg gjennomført et forskningsprosjekt hvor jeg har undersøkt hvordan lærerne i den videregående skolen forstår og praktiserer elevmedvirkning ... -
Klasserommets makt - elevenes muligheter
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)Masteravhandlingens overordnede hensikt var å bli bevisst på hvilke faktorer i klasserommet som påvirker elevers muligheter til deltakelse og medvirkning. Klasserommet blir i denne studien forstått svært vidt. Alt fra det ... -
Læreres erfaringer med å fjerne karakterer i orden og atferd
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)Tema og forskningsspørsmål Studiens tema er læreres erfaringer med å fjerne karakterene i orden og atferd ved Bergeland videregående skole. Studiens forskningsspørsmål: 1. Hvilke konsekvenser har det for lærernes ...