Show simple item record

dc.contributor.advisorDessingué, Alexandre
dc.contributor.advisorWagner, David
dc.contributor.authorGjesdal, Mallin
dc.date.accessioned2018-01-17T13:54:52Z
dc.date.available2018-01-17T13:54:52Z
dc.date.issued2017-11-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2478002
dc.descriptionMaster's thesis in History didacticsnb_NO
dc.description.abstractSiktemålet med denne masteroppgaven var å kartlegge i hvilken grad skolens demokratimandat kommer til syne i lærebøker for historie vg3. Med utgangspunkt i begrepene dannelse og medborgerskap har jeg utført en kvalitativ innholdsanalyse av vg3-delen av Cappelen Damms lærebok Historie vg2-vg3 og Gyldendals lærebok Perspektiv.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjecthistoriedidaktikknb_NO
dc.subjectlærebokanalysenb_NO
dc.subjectdannelsenb_NO
dc.subjectmedborgerskapnb_NO
dc.subjecthistoriebevissthetnb_NO
dc.subjectidentitetnb_NO
dc.titleDannelse og medborgerskap i historiefaget - En komparativ innholdsanalyse av to læreverks bidrag til skolens demokratimandatnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Historie: 070nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber129nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal