dc.contributor.advisor | Dessingué, Alexandre | |
dc.contributor.advisor | Wagner, David | |
dc.contributor.author | Gjesdal, Mallin | |
dc.date.accessioned | 2018-01-17T13:54:52Z | |
dc.date.available | 2018-01-17T13:54:52Z | |
dc.date.issued | 2017-11-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2478002 | |
dc.description | Master's thesis in History didactics | nb_NO |
dc.description.abstract | Siktemålet med denne masteroppgaven var å kartlegge i hvilken grad skolens demokratimandat kommer til syne i lærebøker for historie vg3. Med utgangspunkt i begrepene dannelse og medborgerskap har jeg utført en kvalitativ innholdsanalyse av vg3-delen av Cappelen Damms lærebok Historie vg2-vg3 og Gyldendals lærebok Perspektiv. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | historiedidaktikk | nb_NO |
dc.subject | lærebokanalyse | nb_NO |
dc.subject | dannelse | nb_NO |
dc.subject | medborgerskap | nb_NO |
dc.subject | historiebevissthet | nb_NO |
dc.subject | identitet | nb_NO |
dc.title | Dannelse og medborgerskap i historiefaget - En komparativ innholdsanalyse av to læreverks bidrag til skolens demokratimandat | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Historie: 070 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 129 | nb_NO |