Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSara Esmaeeli
dc.contributor.authorHelene Husberg Nilssen
dc.date.accessioned2022-03-11T16:51:37Z
dc.date.available2022-03-11T16:51:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770877
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984785
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg problemstillingen «hvordan arbeider pedagogiske ledere med barns holdning til flerspråklighet på stor, og mellomstor avdeling?». Jeg valgte denne problemstillingen ut ifra en personlig interesse til å undersøke hvordan pedagogiske ledere arbeider med barns holdningsutvikling i en flerspråklig barnehage, og hvordan de forebygger mot negative holdninger. Jeg brukte kvalitativt forskningsintervju for å undersøke hvilke erfaringer de pedagogiske lederne hadde med dette arbeidet i praksis. Gjennom funn og teori har jeg fått mer kompetanse på at holdningsutvikling i barnehagen skjer ved å gi barna erfaringer. I denne sammenhengen oppdaget jeg at det handlet om å gi barna positive erfaringer med hverandres flerspråklighet, samt som å legge til rette for vennskap og utvikle barnas flerkulturelle kompetanse. Dette kan gjøres ved å synliggjøre og anerkjenne barnas flerspråklighet gjennom lek, aktiviteter og kommunikasjon. Et viktig funn fra undersøkelsen var at foreldresamarbeidet var en viktig faktor for dette arbeidet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleArbeid med barns holdning til flerspråklighet i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel