Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHervik, Hege
dc.contributor.authorBerentsen. W, Sofie
dc.date.accessioned2022-03-11T16:51:50Z
dc.date.available2022-03-11T16:51:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770937
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984800
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractOppgavens tema er læring gjennom naturkunst i barnhagen, og problemstillingen er: Hvordan kan en barnehagepedagog legge til rette for læring gjennom naturkunst? Det er gjort datainnsamling for å finne svar på problemstillingen. Og dette ble gjort gjennom kvalitativt forskningsintervju. Empiriet består av to barnhagepedagoger med erfaring i å arbeide med naturkunst i barnhagen, og erfaring med tilrettelegging for læring gjennom naturkunst. Funn i empiriet viser at det er flere måter en barnhagelærer kan legge til rette for læring gjennom naturkunst. Det er både teorier, metoder og modeller en barnehagepedagog kan følge og/eller ta inspirasjon fra for å legge til rette for læring gjennom naturkunst. Flytsone modellen, Reggio Emilia filosofien og Malcolm Ross sin teori om impulser er eksempler på dette, og vil bli utdypet i empiriet og diskusjonsdelen. Og selv de gangene barnhagepedagogene gjerne ikke refererte til noen spesifikk teori, så kunne jeg se paralleler ved det de presenterte av erfaringer og teorien som presenteres i teoridelen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan en barnehagepedagog legge til rette for læring gjennom naturkunst?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel