Show simple item record

dc.contributor.advisorHervik, Hege
dc.contributor.authorBerentsen. W, Sofie
dc.date.accessioned2022-03-11T16:51:50Z
dc.date.available2022-03-11T16:51:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770937
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984800
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractOppgavens tema er læring gjennom naturkunst i barnhagen, og problemstillingen er: Hvordan kan en barnehagepedagog legge til rette for læring gjennom naturkunst? Det er gjort datainnsamling for å finne svar på problemstillingen. Og dette ble gjort gjennom kvalitativt forskningsintervju. Empiriet består av to barnhagepedagoger med erfaring i å arbeide med naturkunst i barnhagen, og erfaring med tilrettelegging for læring gjennom naturkunst. Funn i empiriet viser at det er flere måter en barnhagelærer kan legge til rette for læring gjennom naturkunst. Det er både teorier, metoder og modeller en barnehagepedagog kan følge og/eller ta inspirasjon fra for å legge til rette for læring gjennom naturkunst. Flytsone modellen, Reggio Emilia filosofien og Malcolm Ross sin teori om impulser er eksempler på dette, og vil bli utdypet i empiriet og diskusjonsdelen. Og selv de gangene barnhagepedagogene gjerne ikke refererte til noen spesifikk teori, så kunne jeg se paralleler ved det de presenterte av erfaringer og teorien som presenteres i teoridelen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan en barnehagepedagog legge til rette for læring gjennom naturkunst?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record