Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051666Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven handler om hvordan pedagogiske ledere arbeider med inkludering av flerspråklige barn. Jeg har valgt å bruke kvalitativt forskningsintervju for å besvare min valgte problemstilling. Oppgavens innhold og besvarelse er tett knyttet sammen med de empiriske funnene jeg har gjort i mine intervjuer med informantene. Jeg intervjuet to personer hvor begge var i stilling som pedagogisk leder. Problemstillingen jeg har valgt er «Hvordan arbeider pedagogiske ledere for å inkludere flerspråklige barn?». Ut ifra denne problemstillingen så ønsker jeg å forske på hvordan pedagogiske ledere arbeider med denne problemstillingen generelt på avdelingen, og viktigheten rundt dette arbeidet, da særlig for det flerspråklige barnet.