Digital pedagogisk praksis på småbarnsavdeling
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051712Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Denne oppgaven presenterer funn fra en undersøkelse der tre pedagogiske ledere ble intervjuet om deres bruk av digital teknologi på småbarnsavdeling. Problemstillingen i undersøkelsen var: Hvordan bruker pedagogiske ledere digital teknologi sammen med småbarn i barnehagen?
De tre pedagogiske lederne ble blant annet spurt om egen kompetanse på feltet, erfaringer, digital lek og hvilke muligheter og begrensninger de selv opplever i arbeid med digital teknologi.
Et av de viktigste funnene i oppgaven er viktigheten av personalets trygghet i digitale situasjoner. Den profesjonsfaglige digitale kompetansen ser ut til å bety mer for en avdelings bruk av digital teknologi enn tilgjengelighet av mye teknisk utstyr.