Browsing Universitetet i Stavanger by Title
Now showing items 10613-10632 of 18594
-
Læring i det norske petroleumsregimet - hvilken rolle har Petroleumstilsynet?
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-06-13)Formålet med denne undersøkelsen var å se nærmere på problemstillingen; hvordan påvirker Petroleumstilsynet næringen til å lære, og hvor langt de bør gå i læringsrollen. Problemstillingens hensikt baseres på de gjentakende ... -
Læring i organisasjoner: En kvalitativ studie av organisasjonskulturens rolle i endringsprosesser
(Master thesis, 2021)Formålet med denne undersøkelsen er å bidra med kunnskap angående praksisfellesskaper, organisasjonskultur og endringsvilje i tilknytning til endringsprosesser og sosial læring. Dette danner utgangspunktet for problemstillingen ... -
Læring i organisasjoner: En kvalitativ studie av organisasjonskulturens rolle i endringsprosesser
(Master thesis, 2021)Formålet med denne undersøkelsen er å bidra med kunnskap angående praksisfellesskaper, organisasjonskultur og endringsvilje i tilknytning til endringsprosesser og sosial læring. Dette danner utgangspunktet for problemstillingen ... -
Læring og endring etter alvorlige hendelser i asylmottak
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-06-16)Bakgrunn og formål: Flere alvorlige hendelser i asylmottak i 2013/2014 har rettet fokus mot asylsøkere og flyktningers psykiske helse knyttet opp mot sikkerhetssituasjonen i asylmottak. Denne avhandlingen undersøker nærmere ... -
Læring og kunnskapsoverføring som elementer i en beredskapsprosess
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)Denne oppgaven er skrevet som en avslutning på mastergradsstudiet i Samfunnssikkerhet ved Universitetet i Stavanger. Studien er gjort for og med Total E&P Norge AS. Bakgrunn for oppgaven er at Total det siste året har ... -
Læring, kommunikasjon og samspill i lærergrupper : en casestudie
(Research report, 2006)Denne rapporten er basert på en casestudie av arbeid i lærergrupper, hvor utgangspunktet har vært en generell interesse for kollegaveiledning i pedagogisk utviklingsarbeid. Hva kjennetegner gode læreprosesser i kollegagrupper? ... -
Læring- hva, hvorfor og hvordan? En studie i offshorearbeidere sin arbeidshverdag og hva de mener må til for å få en sikrere arbeidspraksis
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-06-16)Hensikten med denne masteroppgaven har vært å etablere en bedre forståelse for hvilke prosesser som bidrar til at offshorearbeidere opplever læring i sin arbeidshverdag. Vi har sett på hvilke faktorer som gjør at ... -
Lærings System og Smart Tekst Editor for å forbedre Lærer - Student Samarbeid
(Bachelor thesis, 2021)Web Utvikling, TypeScript, JavaScript, HTML, CSS, MySQL, Database, Vue.js, Node.js -
Lærings System og Smart Tekst Editor for å forbedre Lærer - Student Samarbeid
(Bachelor thesis, 2021)Web Utvikling, TypeScript, JavaScript, HTML, CSS, MySQL, Database, Vue.js, Node.js -
Læringsforhold i et lederfellesskap - Hvordan samhandling i fellesskap kan fremme læring
(Master thesis, 2021)Denne studien har som formål å utforske det å organisere ledelsessamhandling i fellesskap og hvordan dette kan fremme læring for lederrollen. Det finnes mye litteratur om hvordan en kan tilrettelegge for læringsforhold i ... -
Læringsforhold i et lederfellesskap - Hvordan samhandling i fellesskap kan fremme læring
(Master thesis, 2021)Denne studien har som formål å utforske det å organisere ledelsessamhandling i fellesskap og hvordan dette kan fremme læring for lederrollen. Det finnes mye litteratur om hvordan en kan tilrettelegge for læringsforhold i ... -
Læringsklima i kroppsøving - Korleis opplev elevar på ungdomstrinnet motivasjonsklimaet i kroppsøvingsfaget?
(Master thesis, 2023)Hensikt: Tema for denne mastergradsoppgåva er motivasjonsklima i kroppsøving. Hensikta med oppgåva har vært å få auka innsikt og forståing for ungdomskuleelevars oppleving av motivasjonsklima i kroppsøving. Det har blitt ... -
Læringskulturen i en medisinsk intensivavdeling - En kvalitativ studie om helsepersonellets opplevelser
(Masteroppgave/UIS-HV/2020;, Master thesis, 2020-04)Bakgrunn: Forskning viser at pasientskader er både et nasjonalt og et globalt problem. Å få ned pasientskader er et satsingsområde i helsevesenet. Behovet for antall intensivsenger er stigende, samtidig som intensivsykepleierne ... -
Læringsmiljø og psykisk helse i ungdomsskolen: Hvordan opplever lærere å kunne fremme elevers psykiske helse gjennom gode relasjoner i klasserommet?
(Master thesis, 2021)Ettersom skolen er en arena der alle barn og unge tilbringer mye tid, vil det være et naturlig sted å jobbe helsefremmende med psykisk helse. I den sammenheng, er det vanskelig å tenke en helsefremmende skole uten at lærerne ... -
Læringsmuligheter i kollegamøter med strukturerte drøftinger : erfaringer fra et prosjekt om klasseromsledelse
(Journal article; Peer reviewed, 2009)Studien undersøker læreres opplevde læringsmuligheter fra kolleger i et prosjekt der målet var å utvikle en håndbok i klasseledelse gjennom strukturerte gruppemøter. 10 skoler i en kommune deltok i prosjektet. Datagrunnlaget ... -
Læringsmuligheter i matematiske lærebøker – før og etter fagfornyelsen.
(Master thesis, 2020)Formålet med denne studien har vært å undersøke om lærebøkene som er gitt ut etter fagfornyelsen gir flere muligheter til læring enn lærebøkene som er skrevet til den reviderte læreplanen i 2013. Dette har jeg gjort gjennom ... -
Læringspotensialet til granskingsrapporter fra Norge og USAs nasjonale granskingskommisjoner
(Master thesis, 2021)Accident investigations are an important tool for learning from accidents, by giving insight into what went wrong, and how to prevent similar accidents from happening in the future. However, there is a lack of standard ... -
Læringsprosesser hos Statens Vegvesen
(Masteroppgave/UIS-TN-ISØP/2020;, Master thesis, 2020-07-15)Denne oppgaven tar for seg forholdet mellom to av de mest sentrale aktørene i håndteringen av trafikksikkerhet i Norge: Statens Havarikommisjon for Transport og Statens vegvesen. Formålet med oppgaven er å avdekke hvordan ... -
Læringsteknologi og profesjonsutvikling. Et lærerperspektiv på utviklingsmuligheter med fokus på skolens vurderingspraksis
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-28)Studien undersøker læreres muligheter for utvikling av kompetanse i profesjonsfellesskapet for å kunne integrere digitale verktøy i opplæringen. Undersøkelsen er kvalitativ med et lærerperspektiv på problemstillingen og ... -
Læringsutbytte ved bruk av hjemmearbeid i matematikk
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Jeg har valgt å kalle denne oppgaven for «Læringsutbytte ved bruk av hjemmearbeid i matematikk». Jeg har forsøkt å finne ut hvordan lærere og elever vurderer leksebruken i skolen, og om de opplever nytteverdi i form av ...