Browsing Studentoppgaver (SV-NHS) by Author "Øgaard, Torvald"
Now showing items 1-20 of 21
-
Alkoholloven og sosiale medier: En undersøkelse av Stavangers utelivsbransje, og deres oppfatning av praktiseringen av loven og mulige gråsoner rundt alkoholreklame
Fodstad, Veslemøy; Johannessen, Synne (Bachelor thesis, 2023)Markedsføring er essensielt for at en bedrift skal lykkes. Sosiale medier er et stort nettverk som de aller fleste bedrifter i dag benytter til å reklame for produktene og tjenestene sine. Alkoholloven gjør det tilnærmet ... -
Anticipated regret and moral norm in consumers’ intention to select whale friendly restaurants: Augmenting the theory of planned behaviour
Asbjarnarson, Hjörtur (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-06-15)This study uses the theory of planned behaviour (TPB) to examine the impact of anticipated regret and moral norm on intention to select whale friendly restaurants. The predictive power of the original theory and the ... -
Crowding vs. Skiing: When and How Does Crowding Influence Experience Evaluations in a Ski Resort Setting?
Jathe, Kathrin (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)Background Although crowding has been recognized as an important indicator of experience quality and its impact on tourists’ and locals’ experiences and behaviours are important topics for visitor management to understand, ... -
The Effect of Technology in the Workplace on Perceived Stress, Work- Family Conflict and Job Satisfaction
Sivertsen, Mariell; Stadheim, Julie Kvist (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-08-31)Technology has become the new way of living, where we can do anything from our phones. The phenomenon of technology has had a great impact on global development, in all aspects. Through the years businesses have, and still ... -
The Effect of Technology in the Workplace on Perceived Stress, Work-family Conflict and Job Satisfaction
Sivertsen, Mariell; Stadheim, Julie Kvist (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-08-31)Technology has become the new way of living, where we can do anything from our phones. The phenomenon of technology has had a great impact on global development, in all aspects. Through the years businesses have, and still ... -
En kartlegging av helseturisme. Hvilke faktorer spiller inn når en med estetikk som motivasjon, velger å frivillig reise utenlands for en ikke medisinsk nødvendig operasjon?
Hasle, Ragnhild Trovik (Bachelor thesis, 2023)Helseturisme slik vi kjenner det i dag er blitt et fenomen og en industri som utvikler seg i en helt annen retning enn det har gjort tidligere. Både yngre og eldre reiser utenlands for å endre sitt eget utseende, men det ... -
How do personal values affect our bank loyalty; replicating a Brazilian study.
Larsen, Nora Gramstad (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05)As the banking industry becomes more digitalized by the day, challenges arises and must be taken into consideration by bank managers. Customers expect the bank to be up today concerning technological products and services, ... -
How do switching costs affect customer satisfaction and loyalty: Examples from Sandnes Sparebank
Riska, Mona Aadnøy (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-05-11)Formålet med studien var å få en bedre forståelse av sammenhengen mellom kundetilfredshet, personlige relasjoner, byttekostnader og lojalitet. Kan en på bakgrunn av dette identifisere en risiko for banken ved at kunder er ... -
How does gender influence couchsurfers behaviour intentions based on trust and perceived risk?
Håvardsholm, Angelica Kolstad (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)Social media has become a major and important factor in today’s society. In the tourism and hospitality industry, social media has created new platforms for communications. An online social network within the travel community ... -
Hva gjør fritidsbåtkunder i Stavangerregionen tilfredse og lojale?
Hamre, Asbjørn (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-05)Sammendrag Jeg har i denne oppgaven undersøkt fritidsbåtbransjen i Stavangerdistriktet. Studiens forskningsspørsmål og problemstilling er: Hva gjør fritidsbåtkunder i Stavanger- regionen tilfredse og lojale? Det trekkes ... -
Hvorfor har det sosiale arbeidsmiljøet en påvirkning på attraktiviteten til en arbeidsplass for nyutdannede ved hotell- og reiselivsnæringen?
Aarsland, Serina; Aarsland, Elisabeth (Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet godt arbeidsmiljø, knyttet til det sosialet aspektet av ordet. Bakgrunnen for å skrive denne oppgaven var et ønske om å finne svar på hva som gjør en arbeidsplass attraktiv. Videre ... -
Hvorfor har det sosiale arbeidsmiljøet en påvirkning på attraktiviteten til en arbeidsplass for nyutdannede ved hotell- og reiselivsnæringen?
Aarsland, Serina; Aarsland, Elisabeth (Bachelor thesis, 2022)Sammendrag Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet godt arbeidsmiljø, knyttet til det sosialet aspektet av ordet. Bakgrunnen for å skrive denne oppgaven var et ønske om å finne svar på hva som gjør en arbeidsplass ... -
Identification and comparison of food management in public sector nursing homes in Norway
Skulstad, Ingeborg; Røhmesmo Dahlmann, Thea Marie (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-07-08)The Norwegian government has in recent years increased their focus on challenges regarding elderly care in municipalities nationwide, this is due to the increase and the expected further increase in the population aged 60 ... -
Intern krisekommunikasjon: En faktor for den ansattes motivasjon?
Tharaldsen, Tobias; Undheim, Karoline; Woie, Emilie (Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven er å undersøke om opplevelsen av den interne kommunikasjonen under Covid-19-pandemien har påvirket ansattes motivasjon. Kommunikasjon og motivasjon er temaer som er særs aktuelt med tanke på den ... -
Intern krisekommunikasjon: En faktor for den ansattes motivasjon?
Tharaldsen, Tobias; Undheim, Karoline; Woie, Emilie (Bachelor thesis, 2021)Sammendrag Formålet med denne oppgaven er å undersøke om opplevelsen av den interne kommunikasjonen under Covid-19-pandemien har påvirket ansattes motivasjon. Kommunikasjon og motivasjon er temaer som er særs aktuelt med ... -
Medical Tourism web sites: Determinants of Perceived Usefulness of Online Information Content
Petropoulos, Vasileios (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)Medical tourism has evolved into a niche industry for several developing counties that have invested in high quality health care facilities and advanced medical expertize accompanied with the traditional tourism infrastructure, ... -
Norm-Activation Theory and Tourists’ Perception of Responsibility
Fredvig-Erichsen, Christina (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-06-15)Who is responsible for negative tourism impact? In this study I investigate the tourists’ perception of the negative impact in tourism and their perception of responsibility. It is an extension of the work of Gao, Huang ... -
Pro-Environmental Behavior of hotel guests: application of the Theory of Planned Behavior and social norms to towel reuse
Torres Delgado, Antonio; Budovska, Veronika (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-06-15)This paper presents a scenario-based experimental study, carried out to examine pro-environmental behavior of hotel guests. The aim of the research was to test the Ajzen’s Theory of Planned Behavior (TBP) model, the influence ... -
Sensation Seeking in Nature-Based Tourism: The Utility of a Personality Variable in Explaining Motives and Attitudes to Management in Natural Areas
Kranz, Lea Carlotta (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-06)Natural area managers are facing challenges to combine increasing visitation as nature-based tourism is growing with the protection of the natural resources. This thesis therefore aimed at contributing to solve this empirical ... -
The Demand Side of Dark Tourism – Characteristics of Dark Tourists
Mencfel, Marta Marlena (Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)Dark tourism, or thanatourism, is a type of tourism concerning using ‘death space’ for tourism purposes. The general goal of dark tourism research is to identify, describe and analyze tourism journeys to death space. There ...