Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "Malawi"
Viser treff 1-10 av 10
-
An investigation of Malawian schoolchildren’s attitudes towards mathematics
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-12)This study investigated Malawian schoolchildren’s attitudes towards mathematics. The following research questions were investigated in a Malawian context: 1. Which factors affect children’s attitudes towards mathematics ... -
Det dialogiske klasserommet i en malawisk skolekontekst: en lærers tilnærming til matematikkfaglige samtaler i helklassesituasjoner
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-01)Dialogisk undervisning har utviklet seg som en stadig mer populær form for interaksjon som utspilles i klasseromssamtalen. Denne masteravhandlingen har undersøkt muligheter og utfordringer en malawisk lærer opplever i å ... -
En analyse av eksemplifiseringen i et malawisk klasserom gjennom summative- og teoridrevne innholdsanalyser
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-11)Bruk av eksempler (eksemplifisering) i matematikkundervisningen er essensielt for elevenes læringsutbytte. Denne studien har undersøkt to læreres eksemplifisering på 6. trinn på en byskole i Malawi. I eksemplifiseringen ... -
En studie av malawiske læreres oppfatninger av begrepet problemløsning
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)Denne oppgaven er en studie som har undersøkt hvilke oppfatninger malawiske lærere har av begrepet problemløsning. Oppgaven bygger videre på Refviks masteroppgave fra 2014 som undersøkte hvordan lærere i den malawiske ... -
Kommunikasjonsmønstre i brøkundervisningen. Et innblikk i en malawisk klasseromsdiskurs
(Master thesis, 2016-06-13)Sammendrag I denne masteroppgaven presenteres en kvalitativ klasseromsstudie. Den har undersøkt brøkundervisning i en malawisk kontekst med fokus på hvordan brøk og brøkregning ble representert og kommunisert i undervisningen. ... -
Malawiske læreres bruk av eksempler i matematikkundervisningen. Hvordan knyttes eksemplene til hverdagslige situasjoner.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-14)Denne masteroppgaven har til hensikt å si noe om hvordan to lærere i byen Zomba i Malawi bruker matematiske eksempler i undervisningssammenheng, hvilke betraktninger de gjør i forhold til valg av eksempler, hvilke type ... -
Malawiske læreres valg og bruk av konkretiseringsmateriell i matematikkundervisning.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06)I tråd med et konstruktivistisk syn på læring, hvor matematikkundervisning bør baseres på elevers allerede eksisterende kunnskap, har bruk av konkretiseringsmateriell blitt mer utbredt i mange av verdens matematikklasserom. ... -
Malawiske skoleansattes beskrivelser av inkluderingsbegrepet og inkluderende praksis
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-12)Denne masteroppgavens formål har vært å undersøke Malawiske skoleaktørers (rektor, spesiallærer og lærere) beskrivelser av inkluderingsbegrepet og inkluderende arbeid ved sin skole. Den metodiske framgangsmåten var intervju. ... -
Problemløysing og utvikling av løysningstrategiar i matematikkfaget i den malawiske skulen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)Denne oppgåva er ein studie om korleis lærarar i den malawiske skulen tek vare på elevanes interesse å utvikle løysingsstrategiar i matematikkfaget gjennom problemløysing. Problemløysing er ein metode i matematikk der ... -
Vurderingspraksisen i matematikkfaget, i en malawisk skolekontekst.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06)Dette masterprosjektet har undersøkt kjennetegn ved vurderingspraksisen i matematikk, i en malawisk skolekontekst. Studien er gjort innenfor et samarbeidsprosjektet mellom Universitetet i Stavanger og University of Malawi, ...