Barns eksistensielle undring
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3118252Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Vi mennesker undrer oss. Vi undrer oss om hvem vi er, hvordan vi er, hvorfor vi er og hva som er riktig å gjøre. Denne undringen starter tidlig i livet og er et tilbakevendende tema i barnehagehverdagen. Min bacheloroppgave har temaet «barns eksistensielle undring» hvor jeg har undersøkt pedagogens møte med barns eksistensielle undring i barnehagen. Undersøkelsene baserer seg på intervjuer av 3 pedagoger fra 3 forskjellige barnehager for å innhente informasjon om deres erfaringer med barns eksistensielle undring. Ved å knytte teori og funn har jeg kommet frem til at dette temaet bør belyses mer i barnehagehverdagen, og at pedagoger og andre som jobber i barnehagen bør legge til rette for i barns eksistensielle undring i barnehagen. Funnene i oppgaven viser at både barnas medvirkning, tid og rom og pedagogenes egen erfaringer er viktige i møte med barns eksistensielle undring.