• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses (SV-HH 2008-2017) på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Economics and Business Administration
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017)
  • Blar i Master's theses (SV-HH 2008-2017) på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Economics and Business Administration
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017)
  • Blar i Master's theses (SV-HH 2008-2017) på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses (SV-HH 2008-2017) på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 412

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Influences on effectiveness in Aker MH Operations : theoretical-empirical assessment of the Service and Spare Parts departments 

      Borch, Marianne Beatrice (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2008, Master thesis, 2008)
      The degree of effectiveness in an organisation is affected by its design. Effective structuring is, however, not only a question of an internal consistency among the organisation’s design parameters. In order to be ...
    • Oppdagelsen og utviklingen av radikale nye servicer i etablerte servicebedrifter 

      Pedersen, Kristoffer Høyby (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2008, Master thesis, 2008)
      Oppgaven er en kvalitativ, eksplorativ og deskriptiv casestudie av en etablert norsk finansvirksomhet. Formålet med oppgaven er å gi et bidrag til den eksisterende serviceinnovasjonslitteraturen, og skal forsøke å belyse ...
    • Kan Joseph A. Schumpeters teori om entreprenøren og hans rolle i utviklingen av det kapitalistiske system anvendes for teknologiske innovasjoner? : illustrert gjennom en analyse av fem anvendelsesområder 

      Dorholt, Jørund (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2008, Master thesis, 2008)
      Denne oppgaven ser på om utviklingen innen fem områder stemmer med Joseph A. Schumpeters teori om økonomiske konjunkturer. I første del presenteres Schumpeters teori om entreprenøren som endringsagent og drivkraft i ...
    • Mål og mening ? : en studie av strategikommunikasjon og kommunikasjonsklima. 

      Haga, Oddveig M. (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2008, Master thesis, 2008)
      Enhver virksomhet bør ha en klar strategi for hvordan den skal differensiere seg fra konkurrentene. Bedrifter har ofte dette på plass, i hvert fall på papiret. Men skal strategien føre til økt verdiskapning må den settes ...
    • How is the declining bauxite production affecting Jamaica as a developing country? 

      Berge, Julia (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      This is a paper researching the effects that is seen from the financial crisis in a developing country. The research question is focused on how Jamaica is dealing with the fact that the world demand for bauxite has ...
    • Entreprenørskap som pedagogisk metode i den videregående skole 

      Bjørdal, Jan Egil (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i den sterke satsningen på entreprenørskap i utdanningen ved gjennomføringen av skolereformen Kunnskapsløftet i den videregående skolen høsten 2006. Formålet med oppgaven har vært, ...
    • Endringer i russiske konsumenters preferanser og konsum av lakseprodukter 

      Stålvik, Leni (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Russland har etter hvert utviklet seg til å bli et av Norges viktigste sjømatmarkeder og dette skyldes økning i eksport av laks og ørret. Eksportutvalget for fisk (EFF) samler årlig inn informasjon om det russiske markedet, ...
    • Consumption patterns for salmon and herring in Russia, with focus on factors influencing the total consumption frequency 

      Birkeland, Kjersti Sirnes (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      The thesis is a quantitative and descriptive study, aiming to increase the knowledge about consumption of salmon and herring in Moscow and St.Petersburg. Data collected for Norwegian Seafood Export Council (NSEC), have ...
    • Maksimalt utbytte etter asl. § 8-1 

      Østensen, Svend Harald (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
    • Organisering og optimalisering av virksomhetsorganisasjoner som driver formidling via bredbåndsbaserte løsninger 

      Hystad, Halvdan Ramsdal (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Denne oppgaven setter søkelys på utbredelsen og bruk av internett over bredbåndstilkoblinger i norske hustander og bedrifter. I oppgaven beskrives ett paradigmeskifte for tradisjonelle formidlingsvirksomheter innen nyhets- ...
    • Suksesskriterier for bedriftsetableringer i krisetider med utnytting av nye muligheter i kommunikasjonsteknologi og bredbånd 

      Askeland, Håvard (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Dette arbeidets målsetning er å sette fokus på entreprenørskap og å forsøke å kartlegge noen faktorer som viser seg å være spesielt viktige for å etablere nye bedrifter, kanskje med bredbånd som plattform. Bredbånd er i ...
    • Open Innovation : en begrepsavklaring og typifisering 

      Wang, Svein Erik (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Oppgaven forsøker å gi en avklaring og typifisering av begrepet Open Innovation, da det har blitt hevdet at Open Innovation er ett nytt paradigme innen innovasjon. Oppgaven gir først en beskrivelse av det gamle paradigmet ...
    • Vurdering av etablerte produktinnovasjonsprosessar til bruk i konseptinnovasjon i hotell- og restaurantnæringa 

      Vedøy, Lars Helge (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Konseptutvikling i hotell- og restaurantnæringa er ofte eit resultat av kaotiske meiningsprosessar og enkeltindivid sine meiningar om kva som er trenden og behovet i marknaden. Lite ressursar har blitt via til å etablere ...
    • Oppkjøpskandidat : en konsekvens av oljeprisfall? 

      Maksumic, Aldina; Castro, Cecilie Østhus (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Formålet med oppgaven er å undersøke hvordan oljeprisfallet fra juli til desember 2008 påvirker aktuelle oppkjøpskandidater i oljebransjen. En oppkjøpskandidat defineres som et selskap med underliggende verdier høyere ...
    • Sannsynlige olje- og gassreserver : har de betydning for selskapers markedsverdi? 

      Svensen-Sandberg, Vanja A. (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Olje- og gassindustrien har vært gjenstand for mye forskning når det gjelder hvilke faktorer som påvirker selskapenes markedsverdi. Tidligere undersøkelser har kommet frem til ulike variabler, gjerne avhengig av metode ...
    • Faktorer som påvirker konsumhyppighet av lakseprodukter og sildeprodukter i Russland 

      Bogdanas, Vytis (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      En bedre forståelse av faktorer som påvirker konsumfrekvensen av sild og saltet/røkt laks blant befolkningen i St. Petersburg og Moskva i Russland vil kunne gi norske eksportører en konkurransefordel i markedet. Ved å ...
    • What risk is the city of Stavanger facing on their financial investments? : in corporation with the city of Stavanger 

      Seim, Mari Hagvaag (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Many cities/municipalities in Norway make financial investments, including the city of Stavanger. In 2007 the “Terra-case” was uncovered in the media. Several cities/municipalities in Norway had taken a big financial ...
    • Å kjøpe, eller bli kjøpt opp, det er spørsmålet : en analyse av oppkjøpsaktivitet i oljebransjen 

      Rorgemoen, Tone Skolås (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Oljebransjen er en internasjonal og konkurranseintensiv bransje som historisk sett har hatt stor oppkjøpsaktivitet. Denne masteroppgaven presenterer en undersøkelse som er gjennomført for å avdekke hvilke eksogene drivere ...
    • Mikroøkonomiske effekter av konjunkturnedgang 

      Myhre, Bertine Løvdal (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Denne oppgaven er et forsøk på å avdekke, med utgangspunkt i den aktuelle finanskrisa, om hvorvidt, og i tilfelle hvordan konsumentatferd blant norske forbrukere endres når man har en økonomisk nedkonjunktur eller ...
    • Measuring and evaluating financial risk exposure for energy companies 

      Opofte, Sonja (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Over the last decades, the energy industry has been exposed to significant changes within the world marked. The intention of this thesis has therefore been to measure and evaluate financial risk exposure for energy ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit