• Winning strategies for internationalisation at Nordic technical universities 

      Kristensen, Katrine Hahn (Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-05)
      This study has investigated strategies for internationalisation at technical universities in the Nordic countries and explored why and how some universities are more successful with their strategies. Strategy is defined ...
    • Å kjøpe, eller bli kjøpt opp, det er spørsmålet : en analyse av oppkjøpsaktivitet i oljebransjen 

      Rorgemoen, Tone Skolås (Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)
      Oljebransjen er en internasjonal og konkurranseintensiv bransje som historisk sett har hatt stor oppkjøpsaktivitet. Denne masteroppgaven presenterer en undersøkelse som er gjennomført for å avdekke hvilke eksogene drivere ...
    • Åpen kontorløsning - en casestudie 

      Askeland, Mathilde (Masteroppgave/UIS-SV-HH/2015;, Master thesis, 2015-06-11)
      Effektivisering er et begrep som blir mye brukt i arbeidslivet i dag. Høyere krav til lønnsomhet og mer effektiv allokering av ressurser er vanlige utfordringer i bedrifter. Noe av det som blir mye diskutert i dag, er ...
    • Økonomisk analyse av Kronengruppen 

      Fredrik, Rage (Masteroppgave/UIS-SV-HH/2013;, Master thesis, 2013-06)
      Formålet med analysen har vært å fokusere på de tre hotellenes lønnsomhet og hvilken estimeringsmetode som gir best mulig estimater ved lønnsomhetsmåling av tjenestene. Problemstillingen i denne utredningen er formulert ...
    • Økonomisk ringvirkningsanalyse - Ironman 70.3 Haugesund 2014 

      Ivarsen, Daniel (Masteroppgave/UIS-SV-HH/2015;, Master thesis, 2015-06-15)
      Denne oppgaven omhandler økonomisk ringvirkningsanalyse, der teorien bak blir utredet for så å bli anvendt på Ironman 70.3 Haugesund 2014. To problemstillinger har blitt formulert som utgangspunkt for videre arbeid med ...