Blar i Studentoppgaver (SV-NHS) på emneord "serviceledelse"
Viser treff 1-20 av 23
-
Bør statlige organisasjoner bekymre seg mer for bekymringer? - en studie om bekymringer og konsekvenser
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)I denne studien ses det på om offentlig ansatte føler bekymring i jobben sin og om dette kan ha uheldige konsekvenser for den ansatte og organisasjonen. Dette med utgangspunkt i en modell som beskriver fenomenet så ... -
The Considerable Factors in Hiring Practices of the Upscale Restaurant Industry: An Explorative Study of Michelin Restaurants in Oslo, Norway.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-08-31)This master thesis focused in understanding what managers take into consideration during a resumé screening process and how they address a candidate appropriateness for a high-status and a low-status job in a Michelin ... -
Customer co-creation: The role of perceived social support and the effects on satisfaction
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-03)Formål: Ved å undersøke sammenhenger mellom fenomenene samskaping og kundetilfredshet ønsker jeg å bidra til en bedre forståelse av fenomenet samskaping. Teoretisk bakgrunn: Forståelsen av fenomenet samskaping er basert ... -
Dark Tourism: An ethical dilemma
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06-17)The study conceptualizes the ideas of dark tourism and dark tourist sites in relation to the ethical dilemmas with the supplier’s perspective. The study argues the definitional characteristics of dark tourism suggesting ... -
Elevenes oppfatning av en dyktig lærer i videregående skole
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05)I denne eksplorerende studien er elever i videregående skoles oppfatning av den dyktige lærer blitt undersøkt, analysert og tolket. Det er også diskutert hvordan elevenes oppfatning kan gi et bidrag til å forstå rollen ... -
En empirisk studie av ansattes samarbeidsinnstilling hos to norske konsern.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-05)Studien hadde som formål å se om det var sammenheng mellom kvaliteten i det profesjonelle forholdet mellom leder – ansatt og samarbeidsinnstilling. I tillegg til dette skulle studien se om samarbeidsinnstilling hadde ... -
Experiences of work and social inclusion/exclusion among the male immigrants from the Middle East
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06-17)The main purpose of this study is to discover experiences of inclusion/exclusion among the immigrants from the Middle East. The study focuses on inclusion/exclusion of the immigrants in work and social life in Stavanger, ... -
Generational Differences Among Employees
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06)This thesis is a result of personal interest related to the changes in the workforce related to age and demands in Norway. As we are born in different generations, but are at the same stage at life, the threshold to the ... -
Har LMX en positiv sammenheng med ansattes opplevelse av organisasjons-rettferdighet, og har rettferdighets-opplevelsen en positiv sammenheng med organizational citizenship behavior?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013)I denne oppgaven ser vi på om leader-member exchange (LMX) har positiv sammenheng med opplevelsen av organisasjons-rettferdighet, og hvorvidt opplevd rettferdighet har positiv sammenheng med organizational citizenship ... -
How do personal values affect our bank loyalty; replicating a Brazilian study.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05)As the banking industry becomes more digitalized by the day, challenges arises and must be taken into consideration by bank managers. Customers expect the bank to be up today concerning technological products and services, ... -
How do switching costs affect customer satisfaction and loyalty: Examples from Sandnes Sparebank
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-05-11)Formålet med studien var å få en bedre forståelse av sammenhengen mellom kundetilfredshet, personlige relasjoner, byttekostnader og lojalitet. Kan en på bakgrunn av dette identifisere en risiko for banken ved at kunder er ... -
Hva er det som gjør at interne avdelinger, som i utgangspunktet har samme forutsetninger, oppnår ulikt resultat; en utfordring av det teoretiske rammeverket for spørreskjemaer i bruk på arbeidsplassen.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05-08)Hovedspørsmålet denne masteroppgaven søker å besvare vil være i hvilken grad strategiske ledelseselementer og/eller interne faktorer, slik som organisasjonskultur og organisasjonens endringsvilje vil påvirke de ansatte i ... -
Hva gjør fritidsbåtkunder i Stavangerregionen tilfredse og lojale?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-05)Sammendrag Jeg har i denne oppgaven undersøkt fritidsbåtbransjen i Stavangerdistriktet. Studiens forskningsspørsmål og problemstilling er: Hva gjør fritidsbåtkunder i Stavanger- regionen tilfredse og lojale? Det trekkes ... -
Hva gjør privatkunder i strømbransjen i Norge tilfredse og lojale?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05-11)Det har vært forsket mye innen tilfredshet og lojalitet gjennom årene men ikke mye innen strømbransjen i Norge. I denne studien vil vi se nærmere på dette fenomenet og det er vårt ønske at vi kan bidra til øket forståelse ... -
Hvilke faktorer ved organisasjonsklimaet virker hemmende eller fremmende for innovasjon og effektivitet i et globalt perspektiv i organisasjonen, og kan innovasjonskraft og organisasjonens effektivitet predikeres på bakgrunn av effekten av de samme faktorer i organisasjonsklimaet
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05)Dagens arbeidsliv krever stadig flere og mer komplekse omstillinger og endringer for organisasjoner og deres ansatte, kunder og omgivelser. Fra dagspresse, fagpresse og myndigheter blir det stadig påpekt at innovasjon og ... -
Hvilken sammenheng er det mellom organisasjonskultur og ansattes tilfredshet, engasjement og produktivitet? En sammenlignende casestudie av UiO Realfagsbiblioteket og Universitetsbiblioteket i Stavanger
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05-12)Formålet med studien var å finne ut hvilken sammenheng det er mellom organisasjonskultur og ansattes tilfredshet, engasjement og produktivitet. Jeg har analysert organisasjonskulturen ved Universitetsbiblioteket i Stavanger, ... -
Hvorfor, hvordan og til hva brukes sosiale medier i forbindelse med hotellopphold? Og, har dette sammenheng med faktisk atferd?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)I og med at det i dag er en stor økning i bruk av internett og sosiale medier, både i forbindelse med informasjonssøking og ved kjøp og salg av varer og tjenester, er det stor interesse for å forske på forbrukeratferden i ... -
Kan ansattes opplevelsen av organizational justice, trust in supervisor eller organizational commitment bety noe for deres ekstra-rolle adferd?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)Background and purpose of this study is to look at what might influence the employee to make an effort beyond what is expected formally in the workplace. Many people have studied how satisfaction affects extra-role behavior ... -
Kulturskolelederen i kulturskolelandet: Hvordan opplever kulturskoleledere sin rolle som leder? Er dette i samsvar med deres egne opplevde forventninger til lederrollen? En kvalitativ undersøkelse med refleksjon over egen praksis som kulturskoleleder.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)Bakgrunn og hensikt: Forskning rundt kommunale kulturskoler handler mest om hvordan tid og penger brukes og lite på hvordan elever, lærere og ledere opplever hverdagen. Jeg ønsket å bøte på dette feltet og fokusere på ... -
En kvalitativ studie av kompetansebygging og kollektiv læring blant helsefagarbeidere i kommunal pleie og omsorgstjeneste.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)I en tid der kravene fra brukerne/pårørende øker, antallet eldre blir større og samfunnsutviklingen går raskere, er det avgjørende at helsevesenet evner å yte en tjeneste preget av kvalitet og effektivitet. Samtidig skal ...