Browsing Studentoppgaver (SV-NHS) by Title
Now showing items 61-80 of 552
-
Delingsøkonomi - Tillit og usikkerhet
(Bachelor thesis, 2021)Problemstilling: En påvirkende faktor for delingsøkonomi er tillit: vil en eventuell svikt i tilliten overfor en delingsøkonomi plattform gjøre at en gjest heller velger hotell? Hensikt: Oppgavens hensikt er å se om en ... -
Den delte økonomien og dens påvirkning på hotellnæringen: En case-studie av Airbnb sin vekst og påvirkning på hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2023)Airbnb er en utleietjeneste som har en økende popularitet som påvirker hotellmarkedet i Norge, og dette tar oppgaven for seg. Nå til dags når folk er ute og reiser har de masse ulike alternativer til overnattingsmuligheter. ... -
Den grønne landsbyen: Destinasjonen med den nye bærekraftige merkevaren
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har fokuset vært å kartlegge om det finnes muligheter og interesse blant aktørene i Randaberg for å utvikle stedet til en bærekraftig destinasjon som ikke skaper ulemper for økonomien, miljøet og menneskene ... -
Den grønne lansbyen: Destinasjonen med den bye bærekraftige merkevaren
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har fokuset vært å kartlegge om det finnes muligheter og interesse blant aktørene i Randaberg for å utvikle stedet til en bærekraftig destinasjon som ikke skaper ulemper for økonomien, miljøet og menneskene ... -
Den virtuelle verden - Kritisk belyst
(Bachelor thesis, 2021) -
Desirable Competencies for Middle Managers in the Hospitality Industry
(Master thesis, 2018-06-15)The purpose of this thesis was to gain an updated understanding of the needs of the hospitality industry, and the desirable competencies for middle managers. Most previous studies have stated the importance of continuant ... -
Destination Image: what are foreigners’ perceptions of Nordic countries? a qualitative analysis using Leximancer
(Bachelor thesis, 2021)The concept of ́Destination Image` is essentially related to the thoughts, notions, and perceptions a person has of a place. The phenomenon is an important attribute for destinations in terms of their nation brand and ... -
Destination Image: what are foreigners’ perceptions of Nordic countries? a qualitative analysis using Leximancer
(Bachelor thesis, 2021)The concept of ́Destination Image` is essentially related to the thoughts, notions, and perceptions a person has of a place. The phenomenon is an important attribute for destinations in terms of their nation brand and ... -
Destination Image: what are foreigners’ perceptions of Nordic countries? - a qualitative analysis using Leximancer
(Bachelor thesis, 2021)The concept of ́Destination Image` is essentially related to the thoughts, notions, and perceptions a person has of a place. The phenomenon is an important attribute for destinations in terms of their nation brand and ... -
Destination marketing within tourism industry in Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2018;, Master thesis, 2018-06)The study has an overall focus on the destination marketing within the tourism industry. The main question is: What factors influence destination marketing within the Norwegian tourism sector and how those relate to each ... -
Destruktiv ledelse - En litteraturstudie av den destruktive lederen
(Bachelor thesis, 2023)Hensikt: Formålet med oppgaven er å kunne fordype oss i en tematikk som vi synes er interessant og gjerne ønsket å lære mer om. I en verden hvor fokuset omhandler gode ledere, valgte vi å se på det motsatte i håp om å selv ... -
Det Implementerbare Kategoriske Imperativ
(Bachelor thesis, 2023)Den følgende oppgaven er et forsøk på å mediere i mellom Immanuel Kants Kategoriske Imperativ, og den dynamiske virkeligheten dagens ledere møter. Det kan nemlig synes å være et skarpt og uforsonlig skille i mellom Kants ... -
Determining factors of tourist expenditures among visitors to Fjord Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06-17)This study aims to investigate a set of under-researched determinants of tourist expenditures among visitors to Fjord Norway. Specifically, it analyses four variables’ relationship with tourist expenditure: tourist ... -
Digital ordering – will it remain a valuable asset for the service industry after the pandemic?
(Master thesis, 2022)The purpose of this thesis was to explore how QR-codes have affected both guest experiences, and how it affects daily operations in the service industry. The Five Aspect Meal Model (Gustafsson et al., 2006) was reviewed ... -
Digitale menyer og nettbasert bestilling hos restauranter og i utelivet
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har det blitt utforsket på hvorvidt muligheten for onlinebestilling av mat og drikke kan påvirke kunders kjøpsmønster på restauranter og i utelivet. Etter COVID-19 pandemien ble det mer utbredt med bruk ... -
Diving into Corporate Social Responsibility and the United Nations Global Compact
(Bachelor thesis, 2022)Introduced after the Second World War, Corporate Social Responsibility (CSR) is a concept that is endlessly changing and developing. The concept has birthed multiple CSR certificate programmes that aid organisations around ... -
Don't get frustrated now! An experimental study on momentary mood change, online search behavior, and travel intention
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)This causal study investigates the role of momentary mood in intention – behavior gap in tourism context. Theory of Reasoned Action, Theory of Planned Behavior and Theory of Trying provide the theoretical framework. One ... -
Dyr i reiselivet: Negative og positive aspekter
(Bachelor thesis, 2022)Oppgave om dyr i reiselivet og hva som skiller dårlig og god dyrelivs- turisme -
Dyrenes rolle i turisme
(Bachelor thesis, 2021)Tema for denne oppgaven er dyr og opplevelser i turisme. Problemstillingen i denne oppgaven er «hvilke opplevelser skaper dyr for turister?». Metoden som er brukt i denne oppgaven er en litteraturoppgave. Det er blitt ... -
The Effect of Front-Desk Employees' Characteristics on Customer Satisfaction: An Empirical Evidence from Norwegian and Pakistani Respondents
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-06)In today’s competitive business environment, customer’s satisfaction is a valuable aspect to achieve for hotel industry. The present study intended to check the effect of front-desk employees’ characteristics on customers’ ...