Blar i Studentoppgaver (SV-NHS) på tittel
Viser treff 391-410 av 545
-
Omstilling og endring i offentlig sektor: «Hvordan forstås begrepene bærekraftig utvikling og grønt skifte i Randaberg kommune? Og hva er Randaberg kommune sin tilnærming til en grønn og bærekraftig omstillingsprosess?»
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for denne oppgaven er endring og kommunikasjon i forbindelse med det grønne skiftet, og bærekraftig utvikling i en politisk styrt organisasjon. Formålet med oppgaven har hele tiden vært å finne ut hvordan Randaberg ... -
Oppfatter gjester hotellenes grønne tiltak som genuine? - Greenwashing i hotellindustrien
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi forsket på Greenwashing i hotellindustrien, og påvirkningen dette har for forbrukerne. Det har vært relevant å ta utgangspunkt i tilliten til forbrukerne omkring en grønn praksis, og betydningen ... -
Optimalisering av jobbengasjement gjennom dynamisk ledelse: En systematisk litteraturgjennomgang
(Bachelor thesis, 2023)Hensikten med denne oppgaven er å finne ut hvordan ledelse best mulig kan bidra til jobbengasjement. Studien tar for seg sammenhengen mellom jobbengasjement og transformasjonsledelse, situasjonell ledelse og distribuert ... -
Organisasjoner i krise
(Bachelor thesis, 2022)Denne studien baserer seg på litteraturstudie som metode. Den handler om organisasjoner i krise og hvordan de skal møte utfordringen knyttet til dette. Oppgaven vil i størst grad sette søkelys på kommunikasjon i kriser. Oppgaven ... -
Organisasjoners motivasjon til miljøsertifisering og effekten av organisasjonsendringer
(Bachelor thesis, 2022)Denne oppgaven er en litteraturstudie basert på faglitteratur innen organisasjon og ledelse og utvalgte forskningsartikler. Litteratursøk er utført gjennom databaser som Universitetet i Stavanger har anbefalt. Formålet med ... -
Organizational ambidexterity in airline companies
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2014, Master thesis, 2014-06-12)The aim of this thesis is to clarify, how airlines balance their exploration and exploitation activities. In this research two factors were reviewed that could have a positive impact on airline performance. The paradigms ... -
Our events, our ambassadors: using corporate events as an incremental contributor to the corporate image
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)The aim of this study was to identify the dimensions used by attendees in determining an events image and to explore if image contributes to the organizations corporate image. The study used a qualitative design to explore ... -
Overgangen mellom universitetet og arbeidslivet: Forventninger, erfaringer og bekymringer til studenter innen reiseliv- og hotelledelse fra Norge.
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven undersøker studenter fra Norsk hotellhøgskole sine tanker om det å gå ut i arbeidslivet, spesielt negative følelser under studieforløpet. Problemstillingen fremstilt i oppgaven er: «Hvilke persepsjoner, ... -
Pandemiens innvirkning i ONS sitt syn på bærekraft?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven skal dekke temaet om pandemiens innvirkning på Offshore Northern Seas (ONS) sitt syn på bærekraft. Det denne studien skal hovedsakelig fokusere på er å svare på hva som har blitt forandret i løpet av ... -
Pandemiens påvirkning for hotellansatte
(Bachelor thesis, 2021)Bachelorsoppgaven ble skrevet under den globale pandemien forårsaket av koronaviruset som spres verden over. Gjennom oppgaven har vi sett på hvordan en global pandemi påvirker de ansatte i hotellnæringen og sett nærmere ... -
Pandemiens påvirkning for hotellansatte
(Bachelor thesis, 2021)Bachelorsoppgaven ble skrevet under den globale pandemien forårsaket av koronaviruset som spres verden over. Gjennom oppgaven har vi sett på hvordan en global pandemi påvirker de ansatte i hotellnæringen og sett nærmere ... -
PANDEMIENS PÅVIRKNING PÅ MOTIVASJONEN TIL LEDERE I HOTELLBRANSJEN
(Bachelor thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er motivasjon. Motivasjon er et viktig og spennende tema fordi det har mye å si for en arbeidsplass om den har motiverte ansatte. Hensikten med denne oppgaven er besvare problemstillingen: Hvordan ... -
Påvirkningskraft på reisemotivasjon gjennom influencermarketing
(Bachelor thesis, 2021)Dette prosjektet sette søkelys på påvirkningskraften influensere har på reisemotivasjon på de forskjellige generasjonene, der vi har bestemt oss for å forske på generasjon Y og generasjon Z. Utgangspunktet var å se hva som ... -
Påvirkningskraft på reisemotivasjon gjennom influencermarketing
(Bachelor thesis, 2021)Dette prosjektet sette søkelys på påvirkningskraften influensere har på reisemotivasjon på de forskjellige generasjonene, der vi har bestemt oss for å forske på generasjon Y og generasjon Z. Utgangspunktet var å se hva som ... -
Påvirkningskraft på reisemotivasjon gjennom influencermarketing
(Bachelor thesis, 2021)Dette prosjektet sette søkelys på påvirkningskraften influensere har på reisemotivasjon på de forskjellige generasjonene, der vi har bestemt oss for å forske på generasjon Y og generasjon Z. Utgangspunktet var å se hva som ... -
Perceived Crowding and Subjective Well-Being Among Local Residents in Peripheral Areas on Senja
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-06)Percived crowding as a result of tourism is a growing phenomenon in small communities in Norway. The purpose of this research is to identify the effects of perceived crowding on the subjective well-being of local inhabitants ... -
Perception of Food Authenticity: An exploratory investigation into the influential aspects occurring in the perception of food authenticity
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2018;, Master thesis, 2018-06)Abstract Described as “the key to the development of the modern world” by MacCannell (1976) in his research about tourism behaviour, authenticity has gained importance in managerial strategies for compagnies. However, a ... -
Perception on projected image of a touristic destination: Stavanger in the eyes of potential Spanish tourists
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)The aim of this thesis was to explore the perceptions that potential visitors have about Stavanger based on official information found online about the destination. The objective of this work is to obtain a broad idea of ... -
Perceptions of trust in the era of electronic word of mouth marketing
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2014;, Master thesis, 2014-06-11)The thesis focuses on understanding independent travellers‟ behavior patterns regarding online travel planning, specifically on how travellers consider and evaluate information provided by different channels. The research ... -
Perceptions, values and attitudes on whales and whale watching by workers on whale watching and hunting ships
(Master thesis, 2016-07-13)Abstract The aim of this study was to gain a better understanding of the views and attitudes of the stakeholder groups whale hunters and whale watching tourism workers, as little research has previously been done in this ...