Blar i Studentoppgaver (SV-NHS) på tittel
Viser treff 273-292 av 421
-
Managers’ Perceptions of Age Diversity Within the Hospitality Industry
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06)This study outlines managers’ perception of age diversity within the hospitality industry. Ten personal semi-structured interviews have been conducted with managers in hotels in the region of Stavanger, and a latent content ... -
Mangfold på arbeidsplassen, en utfordring eller en ressurs?
(Bachelor thesis, 2022)Dagens globalisering gjør verden mindre og mangfoldet større. Som leder i en organisasjon vil man derfor ha mange ulikheter blant sine ansatte å ta hensyn til. Formålet med studien er å se på hvordan leders tilnærming til ... -
Mangfold på arbeidsplassen, en utfordring eller ressurs?
(Bachelor thesis, 2022)Dagens globalisering gjør verden mindre og mangfoldet større. Som leder i en organisasjon vil man derfor ha mange ulikheter blant sine ansatte å ta hensyn til. Formålet med studien er å se på hvordan leders tilnærming til ... -
Masteroppgave i Lean's påvirkning på resultat
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-05-06)Jeg tok et tidlig valg at jeg skulle skrive om Lean i min Masteroppgave etter at jeg startet på studiet Serviceledelse på Universitet i Stavanger. Jeg vil beskrive det som ett krevende men interessant stoff å arbeide med. ... -
Mat-inspirert reise og markedsføring gjennom Instagram (Har temaene en sammenheng?)
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven tar jeg for meg temaet «matinspirert reise og markedsføring via Instagram». Jeg har i denne oppgaven undersøk hva mat inspirert reise er og hvordan Instagram er som markedsføringsplattform, både generelt ... -
Meal execution at nursing homes A case study: Fazer Foodservices.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06-17)This thesis focuses on meal execution in the context of two nursing homes in Sola municipal connected to Fazer Foodservices. The main objective is to provide some insight into the meal situation in the nursing homes in ... -
Medical Tourism web sites: Determinants of Perceived Usefulness of Online Information Content
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)Medical tourism has evolved into a niche industry for several developing counties that have invested in high quality health care facilities and advanced medical expertize accompanied with the traditional tourism infrastructure, ... -
Menu Mediums: Understanding the Influence of Physical Characteristics of a Restaurant Menu to Customers
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2018;, Master thesis, 2018-06-15)A restaurant menu is a key tool in determining the success of the restaurant’s sales. Several studies such as menu item position, menu item description, menu item label and menu graphics have shown results that the menu ... -
Migrant tourism entrepreneurs in peripheral Norwegian settings
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06)In rural areas where entrepreneurial activity among locals remains low, migrant tourism entrepreneurs may play an important role by contributing new ideas and vitality in the tourism sector. Previous studies on small firms ... -
Moderne løsninger, skaper moderne utfordringer – Datasikkerhet i gjestfrihetsbransjen
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven har vi sett på datasikkerhet i den norske gjestfrihetsbransjen, og hvordan den blir påvirket av dataangrep. Oppgaven viser til meget relevant forskning som belyser omfang av datasikkerhet i Norge. Hovedformålet ... -
Moderne løsninger, skaper moderne utfordringer – Datasikkerhet i gjestfrihetsbransjen
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven har vi sett på datasikkerhet i den norske gjestfrihetsbransjen, og hvordan den blir påvirket av dataangrep. Oppgaven viser til meget relevant forskning som belyser omfang av datasikkerhet i Norge. Hovedformålet ... -
Motivasjon, Medarbeidere & Rekruttering
(Bachelor thesis, 2021)Handler om hvordan motivasjon er i bedrifter, hva som gir en motivasjon, medarbeiderne i bedriften og rekrutteringsprosessen. -
Motives for Developing Interorganisational Relationships – an Analysis of the University of Stavanger’s Networks and Partnerships
(Master thesis, 2017-06-15)This study explores the motives for an organisation to establish partnerships with others and create networks. The University of Stavanger is the main focus and has been analysed by using previous research and new data ... -
Muligheter og utfordringer i regional reiselivsutvikling knyttet til Trondheim og Stjørdal
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)Denne masteroppgaven er en studie basert på reiselivet i Stjørdal og Trondheim. Hvor jeg har forsket på hvordan en endring i reiselivet med nedkutting av destinasjonsselskap og samarbeid på regionalt basis blir mottatt av ... -
Multicultural employees’ perceptions of the service quality in the cruise line industry
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)Purpose – The purpose of the present master thesis was to examine the relationship between employees’ service quality perceptions, job satisfaction and turnover intentions in the cruise ship industry. Methodology – the ... -
Multiple stakeholders’ perceptions of green meetings in Stavanger region
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-14)The current master thesis focuses on the perceptions of different stakeholders regarding green meetings in Stavanger region. The study presents green meetings as sustainable practices in the conference industry. Research ... -
Møter norske fjellhytter i Airbnb markedet forventingene til norske og utenlandske turister som besøker dem?
(Bachelor thesis, 2022)Oppgaven undersøker om norske fjellhytter møter forventningene til norske og utenlandske turister som besøker dem. Undersøkelser er gjort av ett enkelt utleiested for å se hva slags tilbakemeldinger som gis av de besøkende, ... -
Narrative analysis of online traveling community: An explorative study of Chinese-speaking visitors sharing their travel experiences in Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-06)The research focus concerned with Norway’s online destination image and experience among Chinese visitors based on the social stimuli content in the User-generated content travel community. It will not only look into the ... -
Naturbaserte reiselivsdestinasjoner - deres vei mot en mer bærekraftig fremtid
(Bachelor thesis, 2022)Sammendrag: Det er mange som bruker naturen som et avbrekk fra hverdagens travle dager, og er et sted man kan finne ro og nyte de behagelige omgivelsene omgitt av et fantastisk dyreliv. Derfor har mange blitt engasjert i ... -
Nordic cuisine as a tool of Nation Brand
(Bachelor thesis, 2021)New Nordic cuisine has been studied with the main objective to contribute to the research field of integrating the Norwegian food culture into the nation branding of Norway. The study conducts a detailed description of ...