Blar i Studentoppgaver (SV-NHS) på tittel
Viser treff 325-344 av 618
-
Hvorfor burde hoteller implementere influenser markedsføring for å påvirke valg av overnattingssteder?
(Bachelor thesis, 2024)I en tid hvor digital tilstedeværelse blir stadig mer essensiell, trenger hotellbransjen å finne nye innovative markedsføringsstrategier. Denne bacheloroppgaven utforsker hvorfor hoteller bør implementere influenser ... -
Hvorfor har det sosiale arbeidsmiljøet en påvirkning på attraktiviteten til en arbeidsplass for nyutdannede ved hotell- og reiselivsnæringen?
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet godt arbeidsmiljø, knyttet til det sosialet aspektet av ordet. Bakgrunnen for å skrive denne oppgaven var et ønske om å finne svar på hva som gjør en arbeidsplass attraktiv. Videre ... -
Hvorfor har det sosiale arbeidsmiljøet en påvirkning på attraktiviteten til en arbeidsplass for nyutdannede ved hotell- og reiselivsnæringen?
(Bachelor thesis, 2022)Sammendrag Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet godt arbeidsmiljø, knyttet til det sosialet aspektet av ordet. Bakgrunnen for å skrive denne oppgaven var et ønske om å finne svar på hva som gjør en arbeidsplass ... -
Hvorfor oppsøker folk vulkanturisme og er det etisk forsvarlig?
(Bachelor thesis, 2024)I denne oppgaven skal jeg se nærmere på å finne ut om utvikling av vulkanturisme med etisk grunnlag kan bidra til at de vanligste måtene å oppsøke denne type turisme er bærekraftige. Oppgavedelingen er på fire kapitler som ... -
Hvorfor velger vi Airbnb? Motivasjonen bak forbrukers valg.
(Bachelor thesis, 2021)Stadig vekts av Airbnb de siste årene har på en side ført til økt interesse for temaet innen akademisk forskning. Motivasjon for å velge Airbnb kan være omfattende, men gir også nyttig informasjon for å forstå gjesters ... -
Hvorfor, hvordan og til hva brukes sosiale medier i forbindelse med hotellopphold? Og, har dette sammenheng med faktisk atferd?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)I og med at det i dag er en stor økning i bruk av internett og sosiale medier, både i forbindelse med informasjonssøking og ved kjøp og salg av varer og tjenester, er det stor interesse for å forske på forbrukeratferden i ... -
I hvilken grad lykkes festivalledelsen/arrangørene i å fremstå slik de ønsker for lokalbefolkningen?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2009, Master thesis, 2009)På verdensbasis er festivaler veldig populære attraksjoner. Festivalene skiller seg fra andre attraksjoner da de er midlertidige og mer fleksible i forhold til infrastruktur. De kan ha en positiv innvirkning på reiselivet ... -
I hvilken grad tilrettelegges det for samarbeid mellom tillitsvalgt og bedrift, og hvordan fungerer dette i praksis?
(Bachelor thesis, 2022)I min bacheloroppgave er det fokusert på den tillitsvalgte i bedriften, dens rolle, påvirkning og innvirkning. Det er lagt frem relevant teori for oppgaven, slik som fagforeninger, tillitsvalgts rolle, medbestemmelse og ... -
I hvor stor grad er de offentlige videregående skolene i Nordland fornøyd med egne tilsettingsprosedyrer, herunder bruk av det digitale rekruteringsverktøyet Talent Recruiter
(Bachelor thesis, 2023)Forskningen tar for seg tilfredshetsnivået til offentlige videregående skoler i Nordland fylkeskommune med deres tilsettingsprosedyrer, spesielt bruken av det digitale rekrutteringsverktøyet Talent Recruiter. Jeg har brukt ... -
Identification and comparison of food management in public sector nursing homes in Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-07-08)The Norwegian government has in recent years increased their focus on challenges regarding elderly care in municipalities nationwide, this is due to the increase and the expected further increase in the population aged 60 ... -
Image of Berlin as a travel destination among social media users in Russia
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2011;, Master thesis, 2011)The present thesis examines the images of Russians about Berlin based on primary research and with a focus on Berlin as a travel destination. Both structured and unstructured instruments are applied in the qualitative ... -
Impact of Online Reviews for Selecting Norway as a Tourist Destination Choice – Drawn in by Theory of Planned Behavior
(Master thesis, 2024)Purpose: In today's digital age, the integration of digitalization into our daily work and business processes has become increasingly important. Information is often considered as the new gold and innovative companies are ... -
The impact of traveling on mood and well-being
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2010;, Master thesis, 2010)This research project investigated the phenomenon of tourism, in order to discover some of the impact that tourism might have on vacationers. The study will be based on a mixed method design, both quantitative and ... -
Implications of the worsened Israel-Turkey relations on Israeli travel willingness
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012-06)For many years Israel and Turkey had a thriving relationship which manifested itself through economic cooperation within several sectors. The Turkish tourism industry represented one of the largest beneficiaries of this ... -
The importance of technology for young visitors at heritage sites
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-08-31)This study seeks to describe the topic of visitor experience at heritage sites by investigating how different on-site factors are being perceived by the visitors. As a replication and extension of a similar study carried ... -
In quest of tourist guides' work improvements. Comparative study between tourist guides in Catalonia (Spain) and Norway.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012-09)Background and purpose - Despite the multiple and diverse roles that a tourist guide plays and the benefits this can bring to the tourism industry of a destination, the tourist guide profession is an under-addressed topic ... -
--Ingen tittel--
(Bachelor thesis, 2023) -
Innovation Strategies in Tourism Industry
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-07-15)Focus: Nowadays, innovation research in tourism sector has catch the attention of academics and business players. In fact, over the decades, tourism has experienced continued growth and deepening diversification to become ...