Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på tittel
Viser treff 579-598 av 1059
-
Konsekvensene av mobbing etter mobbingen tok slutt.
(Master thesis, 2021) -
Kontaktlæreres oppfatning og kunnskapsnivå om psykose i videregående skole i Norge
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)Tema i oppgaven er læreres holdninger og kunnskapsnivå om psykose og deres muligheter til å hjelpe. Videre har jeg undersøkt om lærere har den nødvendige kunnskap for å kunne identifisere tidlige tegn på psykose hos ... -
Kontaktlæreres relasjonsbygging til reaktivt aggressive elever : deres forklaring og begrunnelse
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som er gjennomført våren 2009 i Stavanger og Sandnes. Oppgaven setter fokus på relasjonsbygging og viktigheten av gode relasjoner i skolen. I utgangspunktet har hovedfokuset ... -
Koordinert- og profesjonelt lærersamarbeid: En studie om skolekultur.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-11)Tema for denne masteroppgaven er lærersamarbeid. Forskningsprosjektet har hatt som mål å se på hvordan lærerne legger til rette for kollektive tilnærminger og individuelle tilpasninger i undervisningen. Problemstillingen ... -
Korleis blir kroppsøvingslærarar motivert for å undervise naturferdsel i kroppsøvingsfaget?
(Master thesis, 2022)Føremålet med studien er å avdekke kunnskap rundt korleis barndom, utdanning og yrkesliv påverkar motivasjonen til å undervise naturferdsel i kroppsøvingsfaget. I denne kvalitative studien er det gjennomført intervju av ... -
«Korleis kan samarbeid i barnehagen og med Pedagogisk psykologisk tjeneste hjelpe barn som viser reaktiv aggresjon».
(Master thesis, 2021)Samandrag Denne mastereoppgåva handlar om tema samarbeid og reaktiv aggresjon. Problemstillinga lyder som følgjer «Korleis kan samarbeid i barnehagen og med Pedagogisk psykologisk tjeneste hjelpe barn som viser reaktiv ... -
Korleis trygge eit uroleg sinn? Ein kvalitativ studie om lærarar sine erfaringar om å redusere skulerelatert stress, og fremje meistring blant elevar på ungdomstrinnet.
(Master thesis, 2022)Studien sitt formål var å utforske læraren si oppleving av stress og meistring hjå elevar på ungdomstrinnet. Problemstillinga for studien blei derfor: "Korleis legg lærarar til rette for å redusere stress og fremje meistring ... -
Korrelasjonen mellom sprint tider og styrke i 1RM knebøy og frivending
(Bachelor thesis, 2022)Formålet med denne studien er å se om det finnes en korrelasjon mellom 1 repetisjon maks styrke i øvelsene knebøy, frivending / vending fra heng og sprint prestasjon / tider for øvelsen / distansen 100 og 200 meter. ... -
Korrelasjoner mellom livsstil og skoleprestasjoner for norske elever i ungdomsskolen og videregående trinn 1
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-11)Hensikt/hypoteser: Formålet med denne masteroppgaven var å belyse om livsstil og skoleprestasjoner samvarierer for ungdommer mellom 8. trinn og videregående trinn 1. Dette for å skape et grunnlag for videre forskning som ... -
Kravene læreren i matematikk blir stilt overfor ved bruk av digitale verktøy for å få til tilpasset opplæring
(Master thesis, 2022)Den digitale utviklingen i skolen de siste årene har ført til at det stilles høyere krav til læreren sin bruk av teknologi i undervisning. Tilpasset opplæring er også noe mange lærere peker på som en utfordring i sitt ... -
Kritisk kompetanse i LK20
(Master thesis, 2023)Oppgaven ser på hvordan Læreplanverket Kompetanseløftet 2020, LK20, bygger mening og instruks for kritisk tenkning i norsk grunnopplæring, sett fra et norskfaglig perspektiv med Vg3 studieforberedende utdanningsprogram i ... -
Kroppsbilde og kroppsøving. En kvalitativ analyse av jenteungdoms tanker og refleksjoner.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)Problemområdet for oppgaven er unge jenters kroppsbilde, og hvordan dette på ulike måter får betydning for deres opplevelser og erfaringer med kroppsøvingsfaget i skolen. Bakgrunnen for studien er den betydelige rapporteringen ... -
Kroppsøving i barneskulen
(Master thesis, 2021)Hensikta med denne studien er å undersøkje korleis kroppsøvingsfaget vert forvalta i barneskulen (1-7.trinn), og om kroppsøvingslærarane har gjort endringar etter fagfornyinga 2020. Studien er av kvalitativ art, kor det ... -
Kroppsøving og fødselsmåned - relativ alderseffekt og dens påvirkning på prestasjon i kroppsøvingsfaget på ungdomsskolen i Norge
(Bachelor thesis, 2022)Denne oppgaven har undersøkt hvordan relativ alderseffekt påvirker prestasjon i kroppsøvingsfaget på ungdomsskoler i Norge. Gjennom å ta i bruk litteraturstudie som metode er det samlet data for å belyse problemstillingen ... -
Kroppsøvingselevers trivsel, oppfattet motivasjonsklima og vurdering for læring i ungdomsskolen
(Master thesis, 2023)Kartleggingsstudier viser til at trivselen i kroppsøving synker med skolegangen. Elever på ungdomstrinnene er de som ser ut til å score dårligst på trivsel. Samtidig utpeker det seg flere bekymringsrapporter utover ... -
Kroppsøvingsfaget som et læringsfag: En kvalitativ studie av skoleledere og lærere sin legitimering og tilrettelegging av kroppsøvingsfaget som et læringsfag i barneskolen
(Master thesis, 2022)Hensikt og problemstilling: Hensikten til studiet er å belyse og få en økt forståelse og kunnskap knyttet til hvordan skoleledere og kroppsøvingslærere legitimerer og tilrettelegger for kroppsøvingsfaget som et læringsfag ... -
Kroppsøvingslærerens utdanning og praksis - en kvalitativ studie av nyutdannede kroppsøvingslæreres opplevelse av utdanningen, og erfaringer og opplevelser i møtet med praksisfeltet
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-12-12)Bakgrunn Det finnes få studier som sier noe om hvor meningsfylt innholdet i utdanningen oppleves av nyutdannede kroppsøvingslærere i møtet med praksisfeltet. Samtidig er påvirkningen fra skolekulturen, det faglige miljøet ... -
Kroppsøvingsundervisning – erfaringer og opplevelser fra elever med fysisk funksjonsnedsettelse
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Bakgrunnen for studien er en oppfattelse om at barn med fysiske funksjonsnedsettelser lett ekskluderes fra undervisningen fordi det blir for utfordrende å tilpasse undervisningen slik at denne elevgruppen kan ... -
Kroppsøvingsundervisningens påvirkning til bevegelsesglede og fysisk aktivitet på fritiden
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er skrevet innenfor institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk, masterfag kroppsøving, ved Universitetet i Stavanger (UIS). Hensikten med denne studien er å skape en diskusjon ... -
Krysskulturelle elevers fortellinger om å trives og å tilhøre på en norsk ungdomsskole.
(Master thesis, 2021)Temaet for denne masteroppgaven er krysskulturell oppvekst med søkelys på krysskulturelle ungdommers opplevelser av trivsel og tilhørighet i en norsk ungdomsskolekontekst. Ungdom med innvandrerbakgrunn har vist seg å være ...