• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på tittel 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Studentoppgaver (HF-IGIS)
  • Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på tittel
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Studentoppgaver (HF-IGIS)
  • Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 426-445 av 542

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Raske bokstavar og meistringstru. Ein kvalitativ studie i korleis innføring av rask bokstavprogresjoni begynnaropplæringa påverkar elevane si meistringstru 

      Ekberg, Marta Fauskanger (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-05-28)
      Lesing er ein av dei grunnleggjande dugleikane eit barn skal læra når det startar på skulen. Målet er at eleven skal læra å lesa og å meistra lesekunsten. Denne masteroppgåva handlar om korleis rask bokstavinnlæring påverkar ...
    • Re-integration of highly skilled return migrant: the impact on the development of Bangladesh 

      Ting, Ting (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06)
      An increasing numbers of highly skilled people from Bangladesh are immigrating to the developed world in search for better education and jobs. The ‘brain drain’ is central importance arena by the many scholars but while ...
    • Reaktiv aggresjon og elevrelasjoner - hva kan lærere gjøre? 

      Haver, Anne Marthe (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-06)
      Denne studien har bakgrunn i opplæringslova, som slår fast at alle barn i norsk skole har rett på et godt psykososialt skolemiljø. Formålet var å undersøke hvordan denne tilretteleggingen er for reaktivt aggressive elever, ...
    • Reaktiv aggresjon og inkludering: En studie om hvordan pedagogen kan bruke inkludering som forebygging inn mot barn med reaktiv aggressiv atferd. 

      Kai Rune, Thorbjørnsen (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)
      Både Berkowitz (1993) og Tremblay (2010) peker på at aggresjon er et av de største problemene i dagens samfunn. Reaktivt aggressive elever viser seg å være i stor risiko for å bli avvist av sine jevnaldrende, noe som gjør ...
    • Reaktiv aggresjonsproblematikk i barnehagen 

      Sommerbakk, June (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)
      Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan pedagoger i barnehagen håndterer barn som viser reaktiv aggresjonsproblematikk. Med tanke på at studien er rettet mot barnehagen vil også tidlig innsats være en viktig ...
    • Refugees’ Self-Reliance and Livelihood Strategies: A Comparative Study of Uganda and Germany 

      Rastogi, Sanjana (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06-30)
      While some migrate with choice, others are forced to leave. This master thesis deals with the situation of Eritreans, Ethiopians and Somalis who had to leave their country either because of war, political insecurity or ...
    • Relajonskompetanse og utgarende atferd. En kvalitativ studie om betydningen av pedagogers relasjonskompetanse i arbeidet med å forebygge utviklingen av utagerende atferd hos barn i to-tre årsalderen i barnehagen 

      Mattingsdal, Lene (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-05)
      Designet i masteroppgaven er en kvalitativ studie der hensikten er å belyse pedagogenes refleksjoner, erfaringer og opplevelser av sin egen relasjonskompetanse satt i sammenheng med å forebygge utviklingen av utagerende ...
    • Relasjon mellom fysisk form og skoleprestasjon for elever i 8- 9 trinn. i Rogaland 

      Lima, Marie (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06-05)
      Hensikt/ hypoteser: Denne masteroppgaven undersøker i hvilken grad fysisk form påvirker skoleprestasjonen til elever på 8- 9 trinn i Rogaland. Det ble forventet en positiv korrelasjon mellom fysisk form og skoleprestasjon ...
    • Relasjonen mellom læreratferd og elevengasjement 

      Bjerga, Ella (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)
      Målet med denne studien var å undersøke relasjonen mellom læreratferd og elevers opplevde atferds- og emosjonelle engasjement. Læreratferd er forventet ut fra tidligere forskning å ha relasjon med elevengasjement. Data ble ...
    • Relasjonen mellom lærernes arbeidssituasjon og deres klasseledelse 

      Søiland Smith, Maren (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)
      Sammendrag Formålet med denne studien var å finne ut om det var noen sammenheng mellom lærernes opplevelse av egen arbeidssituasjon og deres utførelse av klasseledelse. Problemstillingen var: Hvilken relasjon er det mellom ...
    • Relasjonens betydning for de stille elevenes læring 

      Johansen, Anne Marit (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-06)
      Sammendrag Denne studiens tema er relasjonens betydning for de stille elevenes læring i 1.klasse. Studiens mål er å undersøke opplevelser, refleksjoner og erfaringer til kontaktlærere i 1.klasse. Studien har et systemperspektiv ...
    • Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering 

      Evertsen, Cecilie (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)
      Temaet for denne masteroppgaven er relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering. Et av målene ved denne oppgaven er å danne en litterær oversikt over de siste ti års forskning og teorier omkring ...
    • Relasjonsarbeid og arbeid med sosial kompetanse i et inkluderende fellesskap 

      Dysjaland, Maren (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)
      Det overordnede formålet med denne studien har vært å få en dypere forståelse for relasjonsarbeid og inkludering av elever som faller utenfor læringsfellesskapet. Fokuset har vært på elever som viser utfordrende atferd og ...
    • Relasjonsbygging for reaktivt aggressive elever – hva kan læreren bidra med? 

      Seglem, Rebekka Gullbrekken (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-01)
      Sammendrag: Gode jevnaldrende vennskap er viktige for at elevene skal utvikle seg sosialt og emosjonelt. Likevel kan man gjennom aggresjonsteori se at de reaktivt aggressive elevene ofte har færre venner enn medelevene. ...
    • Relasjonsbygging til elever med atferdsvansker: En fenomenologisk studie av pedagogers refleksjon og praktiske tilnærming til relasjonsbygging. 

      Eriksen, Øyvind Hope (Master thesis, 2015-06-15)
      Bakgrunnen for denne studien var et ønske om å sette et søkelys på hvordan pedagoger i praksisfeltet bygger relasjoner til elever med atferdsvansker. Formålet med dette var å få innsikt og en bedre forståelse av det daglige ...
    • Relationship between problem solving and motivation in mathematics: A qualitative study on how problem solving influences pupils' motivation in mathematics. 

      Thente, Pontus (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019)
      The school’s youth is our future. Therefore, it is important that school encourages the pupils to use their full potential. To do this, teachers need to make their pupils like to be at school, and to see schoolwork as ...
    • Resettlement of Bhutanese refugees: a misery or solution, a case study of Bhutanese refugees from Rogaland and Alta 

      Gharti, Sanjiwani (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)
      Being a refugee from a different culture, tradition and religion, Bhutanese refugees face difficulties in adjusting to a new country and a new environment. The objective of this research was to explore the conditions and ...
    • Rom, material og makt - vilkår for barns deltakelse 

      Digernes, Gørill (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Sammendrag Temaet for denne oppgaven er barnehagerommet og hvordan rom, material og makt skaper vilkår for barns deltakelse. Jeg ønsket å belyse problemstillingen: «Hvordan skaper barnehagerommet vilkår for barns ...
    • Rusmisbruk i videregående skole: En undersøkelse av læreres erfaringer med elevers rusmisbruk i videregående opplæring 

      Vigre, Odd Bjarne (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017)
      Lærere i videregående skole kan både forebygge, identifisere og rette tiltak mot rusmisbruk. Denne studien undersøker læreres opplevelser og erfaringer med elevers rusmisbruk. Q-metodikk ble anvendt for dette formålet, og ...
    • Samanhengen mellom språkleg og sosial meistring : har språkleg meistring noko å seie for den sosiale kompetansen hos små barn? 

      Hebnes, Ane Camilla (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2010;, Master thesis, 2010)
      Å utvikle språk er noko av det viktigaste som skjer i eit barn sitt liv. Språket gir identitet og tilhøyring, samtidig som barnet lærer å forstå seg sjølv og omverda gjennom språket. Dette er avgjerande for barn si vidare ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit