Browsing Studentoppgaver (SV-NHS) by Title
Now showing items 54-73 of 545
-
Covid-19 sin påvirkning av kundesegmentet på norske campingplasser.
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven tar vi for oss følgende problemstilling: «Har kundesegmentet på norske campingplasser blitt endret som følge av Covid-19 i forhold til tidligere år?». I et forsøk på å besvare denne problemstillingen ... -
Crowding vs. Skiing: When and How Does Crowding Influence Experience Evaluations in a Ski Resort Setting?
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-06)Background Although crowding has been recognized as an important indicator of experience quality and its impact on tourists’ and locals’ experiences and behaviours are important topics for visitor management to understand, ... -
CSR som kilde til jobbengasjement blant millennials
(Bachelor thesis, 2022)Sammendrag I dagens kunnskapsdrevne økonomi, er det viktig å stimulere til jobbengasjement for å beholde og utvikle viktig kompetanse på arbeidsplassen. Den voksende arbeidstyrken, millennials, karakteriseres som mer ... -
Customer co-creation: The role of perceived social support and the effects on satisfaction
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-03)Formål: Ved å undersøke sammenhenger mellom fenomenene samskaping og kundetilfredshet ønsker jeg å bidra til en bedre forståelse av fenomenet samskaping. Teoretisk bakgrunn: Forståelsen av fenomenet samskaping er basert ... -
Dark Tourism: An ethical dilemma
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06-17)The study conceptualizes the ideas of dark tourism and dark tourist sites in relation to the ethical dilemmas with the supplier’s perspective. The study argues the definitional characteristics of dark tourism suggesting ... -
Dark tourism: what is it and why do tourist visit places of death and disaster?
(Bachelor thesis, 2021)Dark tourism has many different definitions there are many motivations for tourists to visit places of death and disaster. Dark tourism is a wide term that is used to describe tourism or tourists that are related to or ... -
Delingsøkonomi - Tillit og usikkerhet
(Bachelor thesis, 2021)Problemstilling: En påvirkende faktor for delingsøkonomi er tillit: vil en eventuell svikt i tilliten overfor en delingsøkonomi plattform gjøre at en gjest heller velger hotell? Hensikt: Oppgavens hensikt er å se om en ... -
Delingsøkonomi - Tillit og usikkerhet
(Bachelor thesis, 2021)Problemstilling: En påvirkende faktor for delingsøkonomi er tillit: vil en eventuell svikt i tilliten overfor en delingsøkonomi plattform gjøre at en gjest heller velger hotell? Hensikt: Oppgavens hensikt er å se om en ... -
Den delte økonomien og dens påvirkning på hotellnæringen: En case-studie av Airbnb sin vekst og påvirkning på hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2023)Airbnb er en utleietjeneste som har en økende popularitet som påvirker hotellmarkedet i Norge, og dette tar oppgaven for seg. Nå til dags når folk er ute og reiser har de masse ulike alternativer til overnattingsmuligheter. ... -
Den grønne landsbyen: Destinasjonen med den nye bærekraftige merkevaren
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har fokuset vært å kartlegge om det finnes muligheter og interesse blant aktørene i Randaberg for å utvikle stedet til en bærekraftig destinasjon som ikke skaper ulemper for økonomien, miljøet og menneskene ... -
Den grønne lansbyen: Destinasjonen med den bye bærekraftige merkevaren
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har fokuset vært å kartlegge om det finnes muligheter og interesse blant aktørene i Randaberg for å utvikle stedet til en bærekraftig destinasjon som ikke skaper ulemper for økonomien, miljøet og menneskene ... -
Den virtuelle verden - Kritisk belyst
(Bachelor thesis, 2021) -
Desirable Competencies for Middle Managers in the Hospitality Industry
(Master thesis, 2018-06-15)The purpose of this thesis was to gain an updated understanding of the needs of the hospitality industry, and the desirable competencies for middle managers. Most previous studies have stated the importance of continuant ... -
Destination Image: what are foreigners’ perceptions of Nordic countries? a qualitative analysis using Leximancer
(Bachelor thesis, 2021)The concept of ́Destination Image` is essentially related to the thoughts, notions, and perceptions a person has of a place. The phenomenon is an important attribute for destinations in terms of their nation brand and ... -
Destination Image: what are foreigners’ perceptions of Nordic countries? a qualitative analysis using Leximancer
(Bachelor thesis, 2021)The concept of ́Destination Image` is essentially related to the thoughts, notions, and perceptions a person has of a place. The phenomenon is an important attribute for destinations in terms of their nation brand and ... -
Destination Image: what are foreigners’ perceptions of Nordic countries? - a qualitative analysis using Leximancer
(Bachelor thesis, 2021)The concept of ́Destination Image` is essentially related to the thoughts, notions, and perceptions a person has of a place. The phenomenon is an important attribute for destinations in terms of their nation brand and ... -
Destination marketing within tourism industry in Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2018;, Master thesis, 2018-06)The study has an overall focus on the destination marketing within the tourism industry. The main question is: What factors influence destination marketing within the Norwegian tourism sector and how those relate to each ... -
Destruktiv ledelse - En litteraturstudie av den destruktive lederen
(Bachelor thesis, 2023)Hensikt: Formålet med oppgaven er å kunne fordype oss i en tematikk som vi synes er interessant og gjerne ønsket å lære mer om. I en verden hvor fokuset omhandler gode ledere, valgte vi å se på det motsatte i håp om å selv ... -
Det Implementerbare Kategoriske Imperativ
(Bachelor thesis, 2023)Den følgende oppgaven er et forsøk på å mediere i mellom Immanuel Kants Kategoriske Imperativ, og den dynamiske virkeligheten dagens ledere møter. Det kan nemlig synes å være et skarpt og uforsonlig skille i mellom Kants ... -
Determining factors of tourist expenditures among visitors to Fjord Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06-17)This study aims to investigate a set of under-researched determinants of tourist expenditures among visitors to Fjord Norway. Specifically, it analyses four variables’ relationship with tourist expenditure: tourist ...