Blar i Studentoppgaver (Business) på tittel
Viser treff 566-585 av 1033
-
Managing Competence in Times of Change - Attitudes Towards Strategic Competence Development
(Master thesis, 2022)As a consequence of a constantly changing environment, organizations are required to implement rapid adjustments. Furthermore, increased focus around sustainability and new technology has led to higher- and changed ... -
Markedspotensialet for norsk organisk gjødsel
(Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-05-28)Denne masteroppgaven undersøker markedspotensialet for norskprodusert organisk gjødsel i det norske forbrukermarkedet. Ved å stille spørsmålet: Hvilke forutsetninger har norskprodusert organisk gjødsel i konkurransen med ... -
Medlemskap i folketrygden ved arbeidsopphold i utlandet. Innkreving av arbeidsgiveravgift.
(Masteroppgave/UIS-HH/2018;, Master thesis, 2018-06-14)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som baserer seg på̊ rettskilde analyse på nasjonalt og internasjonalt nivå. Det var også gjennomført intervju med NAV og Skatteetaten, som er kompetente myndigheter i saker som ... -
Mobile Enterprise Resource Planning Adoption and Implementation in Norwegian Organizations A Case Study of RamBase
(Masteroppgave/UIS-HH/2020;, Master thesis, 2020-08-01)In an age of ongoing technological advancements and mobility, there is an ever-increasing need by the companies to find smart solutions to manage their businesses. Organizations around the world use Enterprise Resource ... -
Modified Atmosphere Packaging (MAP) on the Rise: A Conjoint Analysis of MAP’s Effect on Consumer Behavior in US, UK, French and German Markets
(Masteroppgave/UIS-HH/2018;, Master thesis, 2017-06)Modified Atmosphere Packaging (MAP) is a food packaging technology that sees widespread use in an array of fresh food products, due to its positive effect on shelf-life and quality, and as a measure to reduce food spoilage. ... -
Motivasjon hos sykepleiere og eiendomsmeglere
(Bachelor thesis, 2024) -
Motiver og effektivitet i norsk petroleumsbistand
(Masteroppgave/UIS-HH/2018;, Master thesis, 2018-07-25)I denne avhandlingen har jeg studert de mulige effektene den norske petroleumsbistanden gjennom Norad sitt program «Olje for Utvikling» (OfU) har på bekjempelse av fattigdom. Videre ønsker jeg å se på sammenhenger mellom ... -
Navigating a crisis: The case of Norwegian early stage firms and the impact of the coronavirus
(Masteroppgave/UIS-HH/2020;, Master thesis, 2020-09-15)The purpose of this research is to explore the nature of a start-up organization during a period of crisis and provide great contextual value on the impact of the COVID-19 crisis in understanding how it impacts newly ... -
Når ytes det momskompensasjon eller fradrag for merverdiavgift ved utleie av boliger med helseformål og sosiale formål?
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven omhandler reglene for når det ytes kompensasjon eller fradrag for merverdiavgift ved utleie av bolig med helse- eller sosiale formål. Oppgaven gir en oversikt over et omfattende og komplekst regelverk ... -
Network dynamics in collaborative research in the EU, 2003– 2017
(Peer reviewed; Journal article, 2019-07)A key objective of the EU Framework Programmes for Research and Innovation is the creation of cross-country research networks. We make use of Social Network tools to describe the evolution of the EU research network across ... -
New empirical evidence for popularity in company ESG data
(Master thesis, 2021)ESG awareness among both professional and retail investors has seen an increase in the last two decades. A large part of the literature finds that investing in companies with a high ESG score comes at a cost. We study to ... -
New empirical evidence for popularity in company ESG data
(Master thesis, 2021)ESG awareness among both professional and retail investors has seen an increase in the last two decades. A large part of the literature finds that investing in companies with a high ESG score comes at a cost. We study to ... -
Non paid social media influencers and their impact on purchase intentions, attitudes and loyalty
(Master thesis, 2022) -
Norge: Bilforhandlere i det ledende markedet
(Bachelor thesis, 2021)Lead Market is described as a specific design of an innovation that spreads worldwide after successful adoption by a single country. The country that is Lead Market is usually not the country that invented the new innovation ... -
Norge: Bilforhandlere i det ledende markedet
(Bachelor thesis, 2021)Abstract Lead Market is described as a specific design of an innovation that spreads worldwide after successful adoption by a single country. The country that is Lead Market is usually not the country that invented the ... -
Norsk settefiskproduksjon: Hva er erfaringene og effektene på produktiviteten etter innføring av resirkuleringsteknologi (RAS)?
(Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-06-15)Regjeringen har et uttalt mål om å femdoble lakseproduksjonen innen 2050. Det er utfordringer knyttet til lakseindustrien, og det utvikles nye metoder for å løse dem og for å skape en mer bærekraftig produksjon. De siste ... -
Norske børsnoterte selskapers bruk av alternative resultatmål. Etterlever de ESMAs retningslinjer?
(Masteroppgave/UIS-HH/2018;, Master thesis, 2018-06-15)Alle børsnoterte selskaper må presentere årsrapporter som følger strenge regler og standarder. De siste 20 årene har tilleggsrapportering blitt en ny måte å rapportere verdiene til et selskap. Alternative resultatmål har ... -
Norske styremedlemmer, digitale sinker?
(Masteroppgave/UIS-HH/2020;, Master thesis, 2020-05)Gjennom de siste 10-årene har digitalisering fått mer fokus i næringslivet, men likefult blant forskning og samfunn. Hvordan påvirker digitalisering samfunnet og næringslivet, og har det en konkurransedrivende kraft? Flere ... -
Norwegian Innovation companies relation to Sustainable development
(Master thesis, 2021) -
Norwegians willingness to pay for Qvevri wine after giving information treatment | Georgian case study
(Master thesis, 2022)According to the Georgian National Wine Agency, they see growth exports not only in their strategic markets, but also on less-tapped regions. For example, the amount of bottles imported to Norway escalated to a growth of ...