Blar i Studentoppgaver (SV-NHS) på tittel
Viser treff 449-468 av 545
-
Social media in the hospitality industry: An empirical study how hotel managers deal with user-generated content
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-17)Social media has gained in importance in the last years. With the revolution of the World Wide Web from simple tool to complex platform, user-generated content and online customer reviews have had a great impact on both ... -
Sosiale medier i reiseliv - «Hvordan bruker innenlandsreisende sosiale medier til informasjonssøking i forbindelse med en feriereise, og på hvilken måte påvirker dette turisten?
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier har blitt et stort forskningstema innenfor reiseliv og turisme, på grunn av den økende bruken av disse mediene verden over. Den økende bruken fører naturligvis med en del påvirkning på sine brukere, der mange ... -
Sosiale medier i reiseliv - «Hvordan bruker innenlandsreisende sosiale medier til informasjonssøking i forbindelse med en feriereise, og på hvilken måte påvirker dette turisten?»
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier har blitt et stort forskningstema innenfor reiseliv og turisme, på grunn av den økende bruken av disse mediene verden over. Den økende bruken fører naturligvis med en del påvirkning på sine brukere, der mange ... -
Sosiale medier og nordiske reisebyrå: En undersøkelse av påvirkningen nordiske reisebyrå kan ha på studenter via sosiale medier
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven bacheloren tar vi for oss problemstillingen «I hvor stor grad kan studenter bli påvirket av nordiske Reisebyrå gjennom sosiale medier» oppgaven vil inneholde teori som brukes for å se på forrige studier ... -
Sosiale medier og nordiske reisebyrå: En undersøkelse av påvirkningen nordiske reisebyrå kan ha på studenter via sosiale medier
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven bacheloren tar vi for oss problemstillingen «I hvor stor grad kan studenter bli påvirket av nordiske Reisebyrå gjennom sosiale medier» oppgaven vil inneholde teori som brukes for å se på forrige studier ... -
Staging new conferences: positioning the MICE industry and entrepreneurs in the Stavanger region
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2011;, Master thesis, 2011)This thesis investigated the conference organizing process, people around it and factors influencing the success of similar events. During the recent years Stavanger conference industry has been developing rapidly. However, ... -
Standardisert bærekraftig merkeordning i hotell- og reiselivsbransjen
(Bachelor thesis, 2021)CSR er et omfattende begrep. Derfor har vi bestemt å ta utgangspunkt i Marsdens definisjon som også vil være gjenspeilet i drøftingen av temaet, utfordringene og resultatet fra datainnsamlingen. CSR, eller bedriftens ... -
Standardisert merkeordning i hotell- og reiselivsbransjen
(Bachelor thesis, 2021)CSR er et omfattende begrep. Derfor har vi bestemt å ta utgangspunkt i Marsdens definisjon som også vil være gjenspeilet i drøftingen av temaet, utfordringene og resultatet fra datainnsamlingen. CSR, eller bedriftens ... -
The Stavanger and Ryfylke regions’ potential as food tourism destinations: Towards a recipe for success
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2011;, Master thesis, 2011)The purpose of the study was to determine how the Stavanger and Ryfylke regions can exploit their potential as food tourism destinations. This research was the first of its kind to combine data from the food and tourism ... -
Stavanger live festival from the viewpoint of volunteers
(Master thesis, 2014-06-29)This paper is exploring selected organization process in Stavanger Live Festival from the point of view of volunteers as very sensitive group that must be handled by professionals. The areas that will be analyzed are process ... -
Stavanger tourism policies
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2014, Master thesis, 2014-06-16)The importance of tourism policy planning stated by European Commission (2007) in the Lisbon Treaty of 2007 has a focus on the two axes specified in the article 176 B of the same Treaty, where it is explained that sectorial ... -
Strateg vs. psykolog: hva er essensen i teoriene og hvordan kan casene løses ved hjelp av disse?
(Bachelor thesis, 2023)Avhandlingens problemområde baserer seg på Mintzberg og Simons teorier om organisasjonen og beslutninger. Problemstillingen ligger i hva essensen er i disse og hvordan case kan bli løst i henhold til teoriene. Avhandlingen ... -
Strategi i praksis
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven analyserer jeg Kronengruppen sin planleggings strategi bak tidligere, nåværende og fremtidige planleggings mønster. Dette gjør jeg for finne nøkkelen bak suksessen og for se nærmere på om dette mønsteret ... -
Studenters villighet og forventing til praksis
(Bachelor thesis, 2022)Oppgaven baserer seg på å finne ut om studenters villighet og forventinger til en eventuell praksis i bachelor-utdanningen ved NHS. Ifølge undersøkelsen som er gjort ønsker flertallet praksis for å utvide sitt kunnskapsområde ... -
A study of the interaction between cross-cultural communication and management of employment relationship in relations to conflicts within cross-cultural organisations : sample from housekeeping departments in two Norwegian hotels
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2009, Master thesis, 2009)This paper is a small pilot study and is attempting to look at the interaction between crosscultural communication and management of employment relationship, and how this may influence the managing of conflicts in a ... -
A study of workplace satisfaction among hotel employees
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2011;, Master thesis, 2011)This research paper is a descriptive case study of 10 hotel employees collected through in-depth interviews in Stavanger region. The study is focusing on hotel employee’s view of workplace satisfaction and what they think ... -
Successful Innovation Strategies in Norwegian Service Firms.
(Master thesis, 2023)This thesis aims to explore the service innovation strategies adopted by successful startups, scaleups, and corporate firms in Norway. The purpose of this research is to identify and analyze the factors that contribute to ... -
Sustainability and marketing value: A comparison of traditional and sustainable marketing scenarios in tourism
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2019;, Master thesis, 2019-06)Climate change is a key issue that the earth is facing. With the increasing demands for a more sustainable development in the tourism industry, many companies and co-operations are facing the choice of whether to adapt to ... -
Sustainable tourism – an overall perspective in Fjord Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-19)This research is to examine the level of interest, understanding and implantation of sustainable tourism and practices at destination level. It’s a qualitative study exploring how sustainable tourism is perceived among ... -
Systematic Review of CRM in Hospitality
(Master thesis, 2022)Purpose and background - The aim of this research paper is to review earlier research extensively and systematically regarding customer relationship management (CRM) in the hospitality industry and propose future research. ...